• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402080705014
  • خبرنگار : 71290

سفیر پاکستان در ایران: مساله غزه تراژدی بسیار دردناکی است

سفیر پاکستان در ایران: مساله غزه تراژدی بسیار دردناکی است

سفیر پاکستان در تهران اظهار داشت: مساله غزه تراژدی بسیار دردناکی است و رهبر ایران به خوبی این مساله را تبیین کردند.

به گزارش ایسنا، محمد مدثر تیپوۀ سفیر پاکستان در تهران طی سخنانی در مراسم روز کشمیر که در محل سفارت این کشور برگزار شد، حضور هندی‌ها در جامو و کشمیر راغیر قانونی خواند و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و هنجارهای بشردوستانه عنوان کرد.
این دیپلمات پاکستانی  با اعتقاد بر این که با بدترین شکل تروریسم دولتی مواجه هستیم، اما مردم جامو و کشمیر اشغالی شجاعت، قدرت و انعطاف‌پذیری قابل توجهی از خود نشان داده‌اند.
وی همچنین گفت: ما صدای برادران کشمیری خود را در جلسات متعدد بلند کرده‌ایم و بارها از جامعه بین‌المللی درخواست کرده‌ایم تا به وضعیت نگران کننده جامو و کشمیر رسیدگی کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما از ملت و رهبری ایران به ‌ویژه مقام معظم رهبری، برای حمایت همیشگی از مبارزات آزادی‌خواهانه کشمیر و اصرار بر حل مسئله به خواست مردم کمال تشکر را داریم. همان طور که مشاهده می‌کنید مساله غزه تراژدی بسیار دردناکی است و رهبر ایران به خوبی این مساله را تبیین کردند . از حمایت رهبری در مورد مساله فلسطین خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم که در کنار خواست مردم فلسطین برای عدالت ایستاده‌اند.
این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: همچنین رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه به خوبی در این مساله موضع‌گیری کرده و نقش بسیار فعالی در این زمینه داشتند.
وی در ادامه گفت: وزرای خارجه دو کشور گفت‌وگوی رسمی داشتند، بنابراین  لازم است هماهنگی ها را با ایرانیان در مساله فلسطین نزدیک‌تر کنیم، باید بگویم آن چه در کشمیر اتفاق می افتد با آنچه در غزه اتفاق می افتد شباهت زیادی دارد.
مدثر تیپو خاطرنشان کرد: ما باید پیوندهایمان را با ایران بیشتر کنیم، ایران کشور بزرگی است، فرهنگ غنی  دارد، باید تلاش کنیم ارتباطات فرهنگی دو کشور افزایش یابد، معتقدم روابط دیپلماتیک، سیاسی و فرهنگی مان ایران و پاکستان باید بیشتر شود.

سفیر پاکستان در تهران خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر موظفند به  موضوع کشمیر رسیدگی و برای حل این مسئله کمک کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha