• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402080705019
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس ستاد دیه استان مطرح کرد

بدهکاران مالی ومهریه بیشترین زندانی جرایم غیرعمد ومالی در اردبیل

بدهکاران مالی ومهریه بیشترین زندانی جرایم غیرعمد ومالی در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اینکه ستاد دیه در ماه رمضان ۷۲ جشن گلریزان برگزار کرده است، گفت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در استان بدهکاران مالی و مهریه می باشند.

کریم الله محبوبی اناری ۷ مهر در نشست با خبرنگاران افزود: در سال جاری و در ماه رمضان در ۱۲ شهرستان و ۲۰ بخش و ۴۰ دهستان استان جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶ جشن آزادسازی برگزار شده است، بیان کرد: در ماه محرم و صفر ششمین همایش حسینیان دارالارشاد اردبیل اجرا شد و همچنین پویش مردمی نذر هشتم در فضای مجازی و برنامه هر مسجد آزادی یک زندانی برگزار شد.

محبوبی ادامه داد: ۱۳۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد و مالی با محکومیت مبلغ ۱۶۶ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شدند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را بدهکاران مالی و مهریه برشمرد و اضافه کرد: زندانیان آزاد شده ۲ نفر حوادث کارگاهی و ۳ نفر ایراد صدمه بدنی و قتل غیرعمد و ۸۵ نفر بدهکاران مالی و ۴۵ نفر مهریه و ۲ نفر نفقه می باشد.

رئیس ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: برای آزادسازی زندانیان از طریق ستاد دیه تیم تحقیقاتی افراد مستحقق را شناسایی می کنند و تحقیقات از اولویتهای کاری ستاد می باشد.

این مقام مسئول استان از کاهش جمعیت کیفری جرایم غیرعمد و مالی استان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۳۲۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی در انتظار کمک ستاد دیه می باشند که از این تعداد ۱۷۱ نفر زندانی به خاطر دلایلی شامل مساعدت ستاد دیه نمی باشند.

محبوبی اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد فرهنگ سازی و حرکت ارزشمند مردمی بوده ایم که هزینه های احسان متوفی خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی هبه کرده اند و در این راستا با احسانات ۲۵ خانواده ۸۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی آزاد شد.

وی از عموم هم استانی ها درخواست کرد در این کار حسنه مشارکت نمایند تا زمینه حضور پدران و فرزندان زندانی جرایم غیرعمد و مالی در کنار خانواده هایشان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha