• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080705063
  • خبرنگار : 50039

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

بستری ۱۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان/ حال ۵ نفر وخیم است

بستری ۱۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان/ حال ۵ نفر وخیم است

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کرونا هنوز هم با شدت و ضعف در استان جولان می‌دهد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأمین‌کننده سلامت جسمانی انسان است که باید مدنظر قرار گیرد.

سعید گل فیروزی ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۲۵ بیمار گلستانی مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه «ICU» هستند و پنج نفر با استفاده از دستگاه زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله، رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای سرپوشیده، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: آخرین دستورالعمل‌ها در این خصوص از سوی وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده است که شهروندان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

تزریق واکسن رایگان آنفولانزا به مادران باردار گلستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه بیماران پرخطر، افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان که یک سال از دریافت آخرین واکسن کووید آنها می‌گذرد باید برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در مورد آنفولانزا نیز گروه‌های پرخطر و مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه و واکسن رایگان تزریق کنند.

وی پرهیز از روبوسی و دست دادن در دید و بازدیدها را از دیگر راهکارهای پیشگیری عنوان کرد و گفت: افراد با علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی داشت، باید تا زمان رفع علائم در منزل بماند.

گل فیروزی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بیماری دارد و در حوزه پدافند غیرعامل رویکرد دانشگاه به گونه‌ای بوده که جزء دستگاه‌های اجرایی پیشرو در این زمینه باشد، تصریح کرد: اقدامات مناسب و مؤثری در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه زیستی انجام شده و یا در دست اقدام بوده که شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکارسازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha