• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402080805347
  • خبرنگار : 71584

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق حقوق‌بگیران تا پایان شهریورماه امسال (کل برقراری‌ها) معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده که این رقم در پایان شهریورماه سال گذشته ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده؛ به عبارتی می‌توان گفت میانگین حقوق حقوق‌بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، مطابق آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه امسال معادل یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر بوده و این درحالیست که تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال گذشته معادل یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

به عبارتی تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان فصل تابستان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

اما از میان این یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر از کارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر بازنشسته متوفی هستند.

در این میان به تفکیک استانی و براساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری نیز، استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴ هزار و ۱۶ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیران را داراست.

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

۲ درصد از کارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها غیر از ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است.

وضعیت حقوق‌بگیران به تفکیک جنسیت در پایان شهریورماه امسال نیز حاکی از آن است که ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

از سوی دیگر نیز، بررسی توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه امسال نیز نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ حقوق‌بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۲۹ درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق را تشکیل می‌دهند. همچنین وزارت بهداشت با ۱۳.۲۶ درصد (۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

یکی از چالش‌های اصلی صندوق، کاهش پوشش حمایتی است و این درحالیست که براساس تجربیات بین‌المللی یک صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب ۶ تا ۷ است.

براساس این گزارش، بررسی میانگین حقوق حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری‌های جدید) نیز نشان می‌دهد که میانگین اولین حقوق بازنشستگی معادل ۱۶ میلیون و ۳۳ هزار تومان و میانگین آخرین حقوق اشتغال معادل ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزارتومان بوده است.

همچنین میانگین حقوق حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه (کل برقراری‌ها) در پایان شهریورماه امسال معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده است که این رقم در پایان شهریورماه سال گذشته ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده است.

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

به عبارتی میانگین حقوق حقوق‌بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته که ناشی از ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی با تصویبنامه هیات وزیران در فروردین ماه امسال و همچنین اجرای قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۱ مجلس و... است.

توزیع حقوق پرداختی در پایان شهریورماه امسال نیز نشان می‌دهد بیش از ۲۴ هزار نفر بیش از ۲۰/۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

افزایش ۴۲ درصدی میانگین «حقوق» بازنشستگان کشوری/ میانگین سن بازنشستگی؛ ۵۱.۸۵ سال

همچنین محاسبات حاکی از آن است که در ۶ ماهه اول امسال،‌ به طور متوسط ۹۵ درصد حقوق مشمول کسور زمان اشتغال مشترکین، به عنوان حقوق بازنشستگی‌شان پرداخت شده است.

از سوی دیگر توزیع حقوق‌بگیران به تفکیک مدرک تحصیلی در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که از میان یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۸۴ هزار و ۱۷ نفر دارای فوق لیسانس، ۴۷۷ هزار و ۷۷۴ نفر دارای لیسانس و مابقی دارای مدارک پایین‌تر تحصیلی بوده‌اند.

همچنین براساس اطلاعات جامعه حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه، میانگین سن بازنشستگی ۵۱.۸۵ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال و میانگین مدت خدمت ۲۸ سال عنوان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۰۹:۵۸

اگر میانگین حقوق که از سال ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲یعنی دوسال بررسی شده و۴۲ درصد شده در عوض حقوق شاغلین برخی دستگاهها سه برابر این مقدار شده یعنی ۱۲۰درصد اصافه شده است واین ۴۲درصد عدد زیادی نیست ضمن انکه اگر صندوق بازنشستگان ورشکست شده باید یقه مدیران صندوق بازنشستگی را بگیرند نه اینکه دودش،توی چشم بازنشستگان برود حقوق بازنشسته باید نود درصد شاعلین باشد وقتی توانستند حقوق بازنشسته ها را نود درصد شاغلین کند انوقت می توااند حرفی بزند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۲۳

با سلام دقیقا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۹

دقیقاً حق قشر زحمتکش پایمال گشته

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۰۸

آنهای که کمترین کسور به دارند بیشترین بهره را میبرند. ما که۳۵ سال بیشترین پرداخت به صندوق داریم کمترین افزایش داریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۱۳

بازنشستگان تامین اجتماعی مظلوم واقع شدند و کسی پیگیر حقوق آنها نیست. خدا بده شانس

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۲۹

کجا ۴۰ درصد اضافه شده، فقط ۲۰ درصد شاید هم کمتر و با تورم نجومی و افزایش ناهماهنگ حقوق شاغلان نسبت به بازنشستگان الان چه جای نوشتن این مطالب است!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۳۵

سلام ازآمار ارائه شده ممنون انتظار می‌رود که نگاهی به تورم واقعی و افزایش روزانه بازار و اوضاع معیشت داشته باشید ما خواستار اجرای قانون و تبصره برقراری ۹۰۰۰ همت بودجه سال ۱۴۰۱ برای جاری شده ۲۵ درصد همسان سازی هستیم که چون گذشته توجه و تلاش و لطف مسولین محترم را می طلبد سلامت باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۵۷

طبق آمار شما که۸۵درصد بازنشستگان کشوری که دارند زیر ۱۲ میلیون میگیرند با شاغلین همتراز و رتبه که حدود ۲۰ میلیون میگیرند ، واقعا منصفانه است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۲۰

دولت حقوق مستمر بگیران و حقوق بازنشستگان کشوری را یکسان واریز کند حقوق همه ی مستمر بگیران و بازنشستگان نباید کمتر از 25 میلیون تومان واریز شود، خیلی حقوقشان از 20 میلیون و 700 هزار تومان واریز می شود همه باید یکجا واریز شود حتی کمتر واریز نشود حقوق کم تر که دولت واریز می کند کفاف خرج زندگی‌شان را نمی دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۳۹

لطف کنید یه میانگین از تورم هم بگیرید بدنیست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۴:۱۲

چطور طی دو سال افزایش حقوق ۴۰ درصد اضافه شده از شهریور هم که حساب کنید ۳۰ درصد میشه این ارقام رو ازکجا میارید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۴۴

با این توصیفات که این گزارش ارائه داده پیشنهاد می کنم از بازنشستگان کسر و به حقوق شاغلین اضافه گردد. من به عنوان یک بازنشسته حاضر نیستم که مشغول ضمه شاغلین باشم!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۵۰

حقوق ما که 20 درصد افزایش یافت شاید عده ای 80 درصد بودند که این رقم اعلام کردند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۵۰

با سلام...چطور میشه ک وام کشوری بگیریم...من تا حالانگرفتم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۳:۵۱

پس چرا حقوق من هنوز ده تومنه؟؟؟ دبیر بازنشسته سال ۹۲ هستم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۴:۰۳

لطفا بپرسی چرا معلمین سی سال خدمت وخاتمه خدمت بعد از مهرماه را بازنشست نمیکنند و اداره میگه سازمان بازنشستگی قبول نمیکنه لطفابپرسید این بی قانونی را کی جواب میده این واقعا ظلمه بعد سی سال بیماری ودرد چطور بره کلاس ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۵:۰۵

خب خیلی هم عالی ان شاا..منتظریم بازهم باتوجه به تورم حقوقها بیشتر بشه دستتون دردنکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۵:۲۳

منم بازنشسته سال ۷۸ هستم با حقوق ۸۵۰۰ با ۲۵ سال خدمت در آموزش وپرورش

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۳

علت بالا بودن میانگین این است کسانی که در دو سال گذشته بازنشسته شدن با حقوق بیشتری بازنشسته شدن و این تاثیری در حقوق بازنشستگان سالهای قبل ندارد و این روش معدل گیری غلط و گمراه کننده است

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۶

حقوق و دستمزد باید نسبت به تورم سال افزایش پیدا کند تورم ۶۰ درصد است حقوق ۲۰ درصد اصلا همخوانی ندارد هزینه خانوار بالا است مسکن و پوشاک و غذا و دارو قادر به ادامه زندگی نیستم خواهشمند است مسعولین مربوط رسیدگی نمایید تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۶:۰۵

یک جمله حرف مستند در دو سال اخیر راجع به بازنشستگان نوشته نشده است.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۷:۱۱

دوستان بهترین نظرات راداده وسپاسگزارم... من بازنشسته کشوری سال ۹۹هستم.اولانظام همآهنگ ورتبه بندی که شامل من نمیشه.چرا ؟نمیدانم.متناسب سازی هم که اجرا نمی‌کنند وهی دست دست میکنند..چرا؟ نمیدانم.؟هرروزبه حقوق شاغلین اضافه میشه.چرا؟ نمیدانم.طبق قانون ما ۹۰درصد شاغلین باید بگیریم.که اجرانمیشه ؟چرا؟اونم نمیدانم...علت اصلی این همه تبعیض اجرانشدن قانون است و بس

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۴

چرا هیچ مسعولی حاضر ب پاسخگویی ب جامعه مجروحان و جانبازان جنگ ۸ساله نیست چطور میشود پذیرفت جانبازی که چند سال پی درپی تو خط مقدم جنگ بوده و هزاران اسیب روحی جسمی دیده و الان مریض و ناتوان نه درامده درخوری داره که حتی کفاف اجاره مسکن را بده دیگه چه رسد ب معیشت چرا مسعولان تکلیف مطالبات جانبازانی که سابقه طولانی در حظوره در جبهه های جنگ ۸ساله دارند را تایین نمی کنند دیگه حرمت و کرامتی برای خانواده جانبازانی که هنوز مستاجرند و فقط اندک کمک معیشتی که میگرند را برای کمتر از ده روز زندگی دارند و اصلا حتی جوابگوی اجاره مسکن هم نبست حق و حقوق جانبازان چرا بررسی و پرداخت نمیشه کجای این کرامت و حرمت هستش چرا خانواده جانباز باید زندگی جهنمی داشته باشه اگر اینها نرفته بودند الان کشوره ما از سوریه و غزه بدتر بود بدهید دیگر بعده این همه سال حق این بندگان خدا را ،،،،،

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۰۱:۱۳

سلام،حقوق یه بازنشسته کشوری با مدرک فوق لیسانس، درسال۱۴۰۱شده ۱۲ میلیون، ودر سال ۱۴۰۲ با افزایشی که بهش خورده درابانماه ۱۴۰۲ شده ۱۴ میلیون. میخوام ببینم آقایی که آمار میدی میگی ۱۰۰درصد اضافه شده چه جوری حساب کرده ای. بگو ماه بتونیم.این مسئله درصد تو مدارس ابتدایی یه کلاس پنجمی راحت حساب میکنه.ولی برا افرادی که تو صندوق کار میکنه اضافه کارش شده ۲۸۸میلیون.چه جوری حساب کرده ای؟

avatar

ضمن عرض سلام۔در مورد حقوق دریافتی با سابقه ده سال وسه ماه وخورده ای ۱۸۷۰۰۰۰ تومان دریافت می کنم و میبیند این حقوق واقعا کفاف نمی کند۔آیا اضافه میشود با این تورم و گرانی۔متشکرم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۰۸:۰۸

تامین‌اجتماعی‌چه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۲:۴۰

سلام تابحال ماچیزی ازافزایش ندیدیم