• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402080805361
  • خبرنگار : 50300

سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خبر داد

نمازیاران مدارس خوزستان یکپارچه‌سازی می‌شوند

نمازیاران مدارس خوزستان یکپارچه‌سازی می‌شوند

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از یکپارچه‌سازی نمازیاران در مدارس با ثبت والدین متقاضی مسلط به احکام نماز در سامانه آموزش و پرورش خبر داد.

علی محسنی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نماز، علاوه بر اینکه واجب الهی است یکی از فعالیت‌های رسمی و تکلیف اداری است. اولین واجبی که بر دانش‌آموزان مکلف می‌شود، نماز است. قطعا اگر نماز در مدارس جدی گرفته شود و کادر مدرسه و دانش‌آموزان اهتمام لازم را داشته باشند، اثر مثبت آن بر ابعاد دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: نماز علاوه بر آموزش، بر فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموز نیز اثرگذار است از جمله تاثیر بر خانواده، احترام به والدین و... . نماز انسان را از بدی و زشتی باز می‌دارد و این مساله عینیت پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با هدف یکپارچه‌سازی نمازیاران، مدیران مدرسه باید یکی از والدین دانش‌آموزان را که به احکام نماز مسلط است، به عنوان نمازیار در سامانه my.medu.ir ثبت کنند. بر این اساس، دانش‌آموزان نیز فایل صوتی نماز خود را در این سامانه بارگذاری می‌کنند و نمازیار، فایل را بررسی می‌کند و در صورت داشتن اشکالات، به دانش‌آموز اطلاع می‌دهد. این طرح برای همه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

محسنی‌نسب عنوان کرد: در استان خوزستان حدود ۸ هزار کد مدرسه و حدود ۵ هزار ساختمان وجود دارد. حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه مجهز به نمازخانه هستند اما حدود ۲ هزار مدرسه فاقد نمازخانه هستند و از دیگر فضاهای مدرسه از جمله راهرو و یا حیاط مدرسه برای خواندن نماز استفاده می‌کنند. بنابراین از سازمان نوسازی مدارس درخواست می‌کنیم برای حل این مساله کمک حال ما باشد.

 وی یادآور شد: سال گذشته در استان خوزستان حدود ۲ هزار روحانی در طرح‌های امین و معراج به عنوان ائمه جماعت، و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ همکار فرهنگی نماز جماعت را پوشش می‌دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha