• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080805482
  • خبرنگار : 50184

دادستان کرمانشاه:

برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید با تغییرکاربری های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: همه دستگاه های ذیربط باید در این امر همکاری داشته باشند.

حمیدرضا کریمی با تاکید بر ضرورت حفاظت از اراضی و منابع ملی و دولتی و جلوگیری از خسارات ناشی از تصرفات غیرقانونی، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تصرف و تخریب اراضی ملی، تجاوز به حریم راه از طریق ساخت و ساز غیرمجاز، بهره برداری غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی از طریق حفر چاه های غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه ها باید به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده و یا وصول گزارشی مبنی بر وقوع هرکدام از این جرائم، دستگاه ها و سازمانهای ذیربط باید با بسیج تمام امکانات و اقدام به موقع، نسبت به جلوگیری و مقابله با آن اقدام کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین احکام قطعی اجرا نشده مربوط به تغییر غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها و تصرف عدوانی اراضی ملی مربوط به سالهای گذشته باید توسط شعب اجرای احکام کیفری در دادسراها و حوزه قضائی بخش های تابعه استان احصاء و با صدور دستور قضایی اجرای سریع حکم آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونین دادستان کرمانشاه و دادستان شهرستانها هم باید نسبت به اجرای کامل احکام قطعی به خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، مسدود کردن چاه های آب غیرمجاز و رفع تصرفات اراضی رصد کاملی داشته باشند و در صورتی که مواردی از عدم اجرای حکم گزارش شد، نسبت به تشکیل پرونده قضایی آن اقدام کنند.

کریمی اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت گاز، توزیع برق، مخابرات و آب و فاضلاب باید از ارائه خدمات به افرادی که با تغییر کاربری اراضی و باغ ها و اراضی منابع طبیعی به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز می کنند، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرا، در پایان بر همکاری همه دستگاه های ذیربط استان برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تصرف اراضی ملی و طبیعی تاکید کرد و گفت:  نشست هایی به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر این دستگاه ها و نیروی انتظامی با حضور نماینده دادستان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha