• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080805503
  • خبرنگار : 50184

جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه نخستین جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه اواخر دی ماه برگزار می‌شود.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، امروز(هشتم آبان) در نشست هماهنگی جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه، اظهار کرد: نخستین جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه با حضور نمایندگان چهار شهر خلاق خوراک جهان و یازده کلانشهر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود. 

وی افزود: این جشنواره بزرگ به مدت پنج روز با مشارکت شهرداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شرکت نمایشگاه های بین المللی، اواخر دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به دلایل تغییر زمان برگزاری این رویداد به دی ماه، تصریح کرد: با توجه به تغییر سطح جشنواره از ملی به بین‌المللی و نیاز به هماهنگی‌های لازم برای حضور هیات‌های خارجی، زمان این رویداد به اواخر دی ماه تغییر یافت. 

وی گفت: جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه یکی از بزرگترین رویدادهای گردشگری کشور در حوزه خوراک خواهد بود که تاکنون برگزار شده است. 

فرمانی ادامه داد: برای شرکت در این رویداد بزرگ از ۵۰ میهمان خارجی و بیش از ۷۰ میهمان کشوری دعوت به عمل می‌آید. 

وی افزود: بیش از ۴۰۰ غرفه طبخ غذا و محصولات غذایی و تجهیزات جانبی در این رویداد برپا می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر از این رویداد بزرگ بازدید کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در خصوص برنامه‌های جانبی این رویداد هم اظهار کرد: طبخ بزرگترین دنده کباب کرمانشاهی برای ثبت در گینس یکی از اتفاقات جذاب جانبی این جشنواره خواهد بود. 

وی گفت: برگزاری استارت آپ در حوزه خوراک، برپایی جنگ شادی شبانه، همایش تخصصی گردشگری خوراک و برگزاری مسابقات جذاب از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد است. 

فرمانی افزود: هدف این رویداد معرفی کرمانشاه جهان شهر خلاق خوراک به عنوان قطب گردشگری غذای کشور است. 

 نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: دومین جهان شهر خلاق خوراک ایران یک برند جهانی است که اسم کرمانشاه را در دنیا مطرح می‌کند و باید با همه توان از این ظرفیت استفاده کنیم. 

شهردار کرمانشاه افزود: شاید ده‌ها نمایشگاه و جشنواره در کرمانشاه برگزار شود، اما اثرگذاری این جشنواره به عنوان برند جهانی شهر خلاق خوراک را نداشته باشد. 

نوروزی تصریح کرد: با برگزاری این رویداد به دنبال معرفی کرمانشاه به عنوان یک شهر گردشگری با میراث غذایی بسیار غنی هستیم. 

وی تاکید کرد: همه ظرفیت‌های موجود را بکار می‌گیریم که یک مراسم در شان مردم و نام کرمانشاه برگزار شود. 

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این رویداد یک کار مشارکتی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی و همکاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه است، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های خود را در کنار هم قرار دهند، می‌توان اتفاقات مهمی را برای شهر کرمانشاه رقم زد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۰۹

اگر قرار باشد جشنواره ورزشهای زمستانی برگزار شود مسلما دی بهترین زمان خواهد بود . هر چند برگزاری بین المللی خوراک در کرمانشاه اقدام ارزنده ای است اما برگزاری این جشنواره در اوج فصل سرما و کاهش شدید سفر گردشگران در این فصل با چه هدفی این زمان انتخاب شده است ؟ . آیا انتخاب زمان مناسب در اوج فصل سفر های گردشگران جهت برگزاری این جشنواره سبب رونق بخشی و میزبانی با شکوه تر و معرفی بیشتر به گردشگران نمی شد ؟؟؟؟؟؟؟ ایکاش مسولان گردشگری استان با استفاده از فرصت‌ها و قابلیتها و ظرفیت های بی نظیر و منحصر بفرد گردشگری استان را مد نظر قرار می دادند.