• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402080805626
  • خبرنگار : 71664

رئیس مرکز راهبردی مطالعات زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید:

سازمان ملل علیه اسرائیل و ایالات متحده اعلام جرم کند

سازمان ملل علیه اسرائیل و ایالات متحده اعلام جرم کند

رئیس مرکز راهبردی مطالعات زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه یونیسف در قالب گزارشی به بررسی وضعیت کودکان و زنان در غزه پرداخته است،اظهار کرد: این گزارش بیانگر این است وضعیت کودکان و زنان در غزه مناسب نیست و آنها به آب و دارو دسترسی ندارند. 

به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه واعظ جوادی در تجمع امروز دانشگاهیان دانشگاه شهر تهران که صبح امروز، دوشنبه، ۸ آبان که مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، اظهار کرد: طبق وعده پرودگار، پیروزی قطعی با مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه تجمع دانشگاهیان دانشگاه‌های شهر تهران مقابل دفتر سازمان ملل در حال برگزاری است، اظهار کرد: به دلیل اینکه مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کرده‌ایم ترجیح می‌دهم درباره مسائل حقوقی سخن بگویم. براساس بند ۲۵ ماده یک اعلامیه حقوق بشر، تمام افراد حق دارند از سطح مناسب زندگی برخوردار باشند. 

 رئیس مرکز راهبردی مطالعات زنان و خانواده سازمان بسیج اساتید  گفت: گزارش وضعیت حقوق اساسی که در قالب یک مقاله منتشر شده، بیانگر این است که نسل‌کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل با سکوت ایالات متحده همراه است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران ادامه داد: ادامه داد: این گزارش بیانگر این است ایالات متحده و اسرائیل به کمیسیون مبارزه با نسل‌کشی پیوسته‌اند اما به آن عمل نمی‌کنند. اسرائیل، حقوق بشر بشر را با حمله به بیمارستان نقض کرد. آمریکا نه تنها در برابر نسل‌کشی سکوت کرده بلکه در نسل‌کشی با اسرائیل همکاری داشته است. 

وی در ادامه اظهار کرد: یونیسف در گزارشی که به تازگی منتشر کرده،اعلام می‌کند وضعیت کودکان و زنان در غزه نامناسب است و آنها به آب و دارو دسترسی ندارند. 

دکتر واعظ جوادی گفت: بر اساس اساس‌نامه دیوان کیفری، جنایات رژیم صهیونسیتی مانند تخریب اموال در سطح گسترده، حمله به غیرنظامیان، ایجاد محدودیت برای ارسال محموله‌های حیاتی، حمله به مناطق مسکونی و مساجد، بمباران مناطق مسکونی با بمب فسفری باید در قالب جنایت جنگی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحدد گفت: اقدامات اسرائیل را به دیوان کیفری گزارش دهید و علیه اسرائیل و ایالات متحده اعلام جرم کنید. 

فلسطین به نام تاریخ و انسانیت حق دارد برعلیه ظلم قیام کند

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر خرمشاد نیز در تجمع دانشگاهیان شهر تهران در سخنانی اظهار کرد: براساس علوم سیاسی و جامعه‌شناسی سیاسی، حق انقلاب برای کشورهای تحت اشغال و قوانین تحمیلی قرار گرفته‌اند، وجود دارد. این موضوع، چنان روشن و آشکار است که جنبش‌های اجتماعی فراوانی در کشورهای مختلف برای رهایی از استعمار شکل گرفته است. به طور مثال، جنبش‌هایی که در آفریقا برای رهایی از استعمار شکل‌گرفته بخشی از این جنبش‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه فلسطین به نام تاریخ و انسانیت حق دارد برعلیه ظلم قیام کند، اظهار کرد: سال‌ها است، فلسطین تحت محاصره است و باید بدانیم که هیچ کشوری حق سلب قانونی و تاریخی دیگری را ندارد. 

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه اسرائیل مطابق قطعنامه سازمان ملل در سال  ۱۹۴۸ به رسمیت شناخته شد؛ اما اسرائیل به حق خود قانع نشد، اظهار کرد: علیرغم صدور قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل، این رژیم بر زیادخواهی خود ادامه داده است، در صورتی که اگر همان ابتدا مقاومت محکمی را از سوی مجامع بین المللی می‌دید امروز شاهد کشته شدن ۳ هزار کودک بیگناه نبودیم.

وی ادامه داد: از زمانی که این رژیم نامشروع شکل گرفته، تمام روشنفکران در سمت فلسطین ایستاده‌اند و به نام عقل، خرد و ارزش‌های انسانی از مردم فلسطین دفاع می‌کنند. 

استاد دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌های شهر تهران در مقابل دفتر سازمان ملل جمع شده‌اند تا از حق مردم فلسطین دفاع کنند.
 

جنایات بزرگی شکل گرفته است

دکتر محمدرضا مرندی، عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: حدود یک ماه پیش، جریان مقاومت غزه عملیاتی چشمگیری را علیه اسرائیل انجام داد و دستگاه اطلاعاتی رژیم منحوس را غافلگیر کرد. رژیم صهیونیستی نیز به دلیل عدم توانایی برای درگیری با حماس، ضمن حمله به مردم بیگناه و غیرنظامی سعی کرد که این شکست را جبران کند اما با شهادت ۱۰ هزار انسان بیگناه باز هم بازنده این نبرد خواهد بود.

وی ادامه داد: اگرچه جنایات بزرگی شکل گرفته است اما آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل؛ واکنش مناسبی نداشته و ایالات متحده نیز با وجود محاصره بودن غزه مانع آتش‌بس شده است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مردم غزه از امکانات اولیه مانند برق، آب و دارو محروم هستند، ادامه داد: کشورهای غربی که برای مرگ طبیعی یک زن ایرانی، اقدام سازمان ملل را محکوم کردند با برخورد دوگانه واکنشی در خصوص جنایات اسرائیل نداشته‌اند.

وی گفت: واکنش روشنفکران و اساتید دانشگاهی در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل، ماهیت کار اسرائیل را اشکار کرده است. بار دیگر، برخوردهای سلیقه‌ای سبب روشن شدن ماهیت دموکراسی غربی‌ها شد.

بی‌توجهی سازمان ملل نسبت به کشتار مردم بیگناه

علی‌اکبر رزمجو، عضو هیات‌علمی دانشگاه صدا و سیما در این مراسم گفت: شاهد جریان خبری مهاجم و مقاوم در سطح بین‌المللی در خلال جنگ غزه هستیم. صداوسیما علاوه بر مقابله با این فضای مسموم، به دنبال جریان  روشنگری در خصوص غزه است.

وی با بیان اینکه در هیچکدام از مصوبه‌ها و قوانین بین‌المللی به بی‌توجهی نسبت به کشتار مردم بی‌گناه سفارشی نشده است، اظهار کرد: با این وجود، سازمان ملل در خصوص کشتار مردم بی‌گناه سکوت کر کننده ای داشته است. علیرغم انتظار افکار عمومی برای برخورد محکم با اسراییل شاهد سکوت در خصوص این نسل کشی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha