• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402080805637
  • خبرنگار : 50300

جزئیات برگزاری همایش ملی زراعت چوب در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان

جزئیات برگزاری همایش ملی زراعت چوب در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان

ایسنا/خوزستان دبیر علمی همایش ملی ملی زراعت چوب با بیان اینکه بررسی جنبه‌های زیست محیطی زراعت چوب و آثار اقتصادی و اجتماعی آن از اهداف همایش ملی زراعت چوب است، از امکان شرکت کشاورزان و علاقه‌مندان در این همایش خبر داد.

دکتر مختار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری همایش ملی زراعت چوب، اظهار کرد: فراخوان دریافت مقاله به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور ارسال شده است. مقالات ارائه شده دبیرخانه همایش ملی زراعت چوب، در اختیار اعضای کمیته علمی و داوران متخصص از دانشگاه‌های مختلف قرار می‌گیرند تا ارزیابی شوند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات ۱۹ آبان‌ماه و زمان برگزاری همایش ۸ آذرماه است، ادامه داد: در روز برگزاری همایش یک نشست تخصصی در زمینه بررسی جنبه‌های مختلف کشت اکالیپتوس به عنوان یکی از گونه‌های پیشنهادی برای زراعت چوب در استان خوزستان پیش‌بینی شده است تا جنبه‌های مختلف کشت این گیاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به آزاد بودن این همایش برای حضور عموم گفت: کشاورزان و علاقه‌مندان به سرمایه‌ گذاری در زمینه زراعت چوب می‌توانند با ثبت‌نام در سایت همایش، بدون ارائه مقاله در این همایش شرکت و علاوه بر استفاده از مطالب علمی ارائه شده، از دیدگاه‌های متخصصان زراعت چوب که در روز همایش حضور دارند، استفاده کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی  https://woodcul.asnrukh.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.

دبیر علمی همایش ملی زراعت چوب ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، برگزاری همایش ملی زراعت چوب در دانشگاه علوم کشاورزی  و منابع طبیعی خوزستان به عنوان یکی از مراکز تخصصی آموزش عالی در بخش کشاورزی، امکان معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه زراعت چوب را فراهم می‌کند. حضور محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات کشاورزی در این همایش نیز می‌تواند زمینه برطرف شدن چالش‌ها و محدودیت‌های زراعت چوب را فراهم کند.

حیدری عنوان کرد: بررسی جنبه‌های زیست محیطی زراعت چوب و آثار اقتصادی و اجتماعی آن و ارائه راهکار برای اجرای زراعت چوب سازگار با محیط زیست از اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha