• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402080805763
  • خبرنگار : 50024

اوضاع نابسامان دکه‌های مطبوعاتی کرج

اوضاع نابسامان دکه‌های مطبوعاتی کرج

ایسنا/البرز معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: متاسفانه توزیع نشریات در دکه‌های مطبوعاتی شرایط مناسبی ندارد و اغلب فعالان این صنف دغدغه فروش نشریات ندارند و بر فروش تنقلات و سایر محصولات تمرکز کرده‌اند.

علی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نامناسب دکه‌های مطبوعاتی استان اظهار کرد: چند سالی است به دلیل عدم تعامل و همکاری مناسب متولیان فعالیت دکه‌های مطبوعاتی، ارشاد دخالتی در صدور مجوز برای این دکه‌ها ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه توزیع نشریات در دکه‌های مطبوعاتی شرایط مناسبی ندارد و اغلب فعالان این صنف دغدغه فروش نشریات ندارند بر فروش تنقلات و سایر محصولات تمرکز کرده‌اند.

وی توضیح داد: در بازدید میدانی‌ که اخیرا از دکه‌های مطبوعاتی سطح کرج داشتیم مشخص شد مجوز بسیاری از این دکه ها مطبوعاتی نیست.

وی ابراز کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد از حدود 400 دکه مطبوعاتی سطح شهر کرج بین 10 تا 15 درصد از آنها نشریات و روزنامه‌های محلی و سراسری توزیع می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: با صحبت با صاحبان این دکه‌ها عمدتا این موضوع مطرح می‌شد که در مجوز صادر شده برای آنها عنوان دکه مطبوعاتی ذکر نشده و صاحبان آنها تعهدی در این خصوص ندارند.

نوروزی تصریح کرد: صاحبان این دکه ها از کمبود فضا برای توزیع نشریات گلایه دارند و می گویند وقتی روزنامه ها را در بیرون از فضای دکه قرار می دهند شهرداری با عنوان سد معبر از آنها ایراد می‌گیرد و  همین کسب و کار آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: البرز حدود 140 نمایندگی روزنامه و نشریه رسمی و شش روزنامه محلی دارد که قاعدتا باید برای توزیع آنها در سطح شهر فضای کافی در نظر گرفت.

وی افزود: متولیان این دکه ها باید فکری به حال این وضعیت کنند و در مرحله اول دکه‌هایی که صرفا مجاز به فروش تنقلات و ... هستند از دکه هایی که باید روزنامه و نشریه توزیع کنند جدا شوند.

این مسئول ابراز کرد: طبق آیین نامه در 60 درصد دکه های مطبوعاتی باید نشریات محلی و  روزنامه های سراسری هم باید حداقل 50 نسخه توزیع داشته باشند.

وی گفت: برای بهبود شرایط موجود نیاز است قوانین مربوط به دکه مطبوعاتی به روز شود تا بتوان در چارچوب قانون  به سمت توزیع مناسب نشریات در دکه ها پیش رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha