• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080805868
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داد:

گلستان طوفانی می‌شود/ نامساعد شدن دریا برای فعالیت‌های صیادی

گلستان طوفانی می‌شود/ نامساعد شدن دریا برای فعالیت‌های صیادی

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: در پی ورود سامانه جدید شاهد تغییر وضعیت جوی از عصر امروز تا سه‌شنبه ۹« آبان ماه» خواهیم بود.

امان‌محمد کمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، اظهار کرد: بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر امروز شاهد نفوذ سامانه ناپایدار به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی، رگبار، رعد و برق پراکنده، کاهش نسبی دما و پدیده مه مخاطرات پیش‌بینی شده پس از آغاز فعالیت این سامانه است، ادامه داد: فعالیت سامانه مذکور، آبگرفتگی برخی معابر، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به سازه‌ها با استحکام ضعیف را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه ظهر سه‌شنبه ۹ آبان ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: گرگان، بندرگز، بندرترکمن، پارک ملی «تنگراه»، کلاله، رامیان، علی آبادکتول، کارکنده، کردکوی، گالیکش، مینودشت، مزرعه نمونه ارتش، مراوه تپه، گنبدکاووس، گمیشان و اینچه برون مناطقی از استان هستند که تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه دامنه این بارش‌ها با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان فعالیت خواهد کرد، افزود: دریای خزر و خلیج گرگان برای ۲۴ ساعت آینده وضعیتی مواج با امواجی حدود ۵۰ سانتی متر تا یک و نیم متر خواهد داشت که قطعاً فعالیت‌های دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت ممکن نیست.

کمالی متلاطم شدن دریا و وزش باد نسبتاً شدید با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت را از مخاطرات دریایی این سامانه عنوان کرد و توضیح داد: صدمه به ماهیان در قفس، قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و پاره شدن تورهای صیادی دور از انتظار نیست.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha