• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080806004
  • خبرنگار : 50039

معاون صید و بنادر ماهیگیری گلستان عنوان کرد:

رشد صید ماهیان استخوانی از خزر/ صید «کفال» در صدر

رشد صید ماهیان استخوانی از خزر/ صید «کفال» در صدر

ایسنا/گلستان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با بیان اینکه فصل صید از دریای خزر به روش پَره کشی از ۱۸ مهرماه سال جاری آغاز شده است، افزود: گونه «کفال» در صدر ماهیان استخوانی صید شده قرار دارد.

محسن یحیایی عصر امروز، ۸ آبان در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت صید ماهیان استخوانی از دریای خزر به روش «پَره کشی» پرداخت و اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی در استان گلستان توسط شرکت‌های پره همزمان با مازندران و گیلان از ۱۸ مهرماه سال جاری آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۱۸ تا پایان ماه مهر سال جاری، ۹۰ مورد پَره کشی توسط صیادان استان انجام شده است، ادامه داد: ره آورد دریا برای صیادان، گونه‌های مختلف ماهیان استخوانی از قبیل کفال، کپور، سفید، کُلمه و سایر گونه‌ها به میزان ۱۷ هزار و ۱۲۲ کیلوگرم بوده است.

رشد صید ماهیان استخوانی از خزر/ صید «کفال» در صدر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه متوسط صید در هر مورد پره کشی ۱۹۰ کیلوگرم انواع ماهی بوده است، افزود: صید در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۰ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم بوده، ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه صید ماهی کفال به میزان ۱۴ هزار و ۴۶ کیلوگرم با رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته در صدر ماهیان صید شده در سال جاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ماهی کپور به میزان ۲ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم، سفید ۴۹۲ کیلوگرم، کُلمه ۱۴ کیلوگرم و دیگر گونه‌ها به میزان ۹۶ کیلوگرم توسط تور صیادان شرکت‌های پره استان گلستان صید شده است.

دکتر یحیایی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور ۶ قطعه ماهی خاویاری حاصل از «صید ضمنی» به مراکز تکثیر و پرورش منتقل شده است، اضافه کرد: صنعت صید و صیادی یکی از مهمترین روش‌های امرار معاش و کسب روزی مردم استان گلستان به خصوص ساکنان مناطق ساحلی بوده و تعداد تعاونی‌های صید پره استان ۱۸ تعاونی و تعداد صیادان پره نیز ۸۱۳ نفر بوده که مجهز به ۱۵۵ فروند شناور و ۶۶ دستگاه تراکتور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha