• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402080806026
  • خبرنگار : 50294

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، خبر داد و گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی، امروز (۸آبان) در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: رژیم جعلی و منحوس صهیونیست با به شهادت رساندن جمع کثیری از کودکان و زنان بی‌گناه، تمامی معاهدات بین‌المللی را زیرپا گذاشته و امیدواریم به فضل خداوند شاهد نابودی و ریشه کنی این رژیم و موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تأکید بر اینکه زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم، بیان کرد: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرائم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: لازم است که دستگاه‌های متولی و ذیصلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین، با آن‌ها بەصورت قانونی برخورد کند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تأکید کرد و افزود: با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه‌ای با نامزدهای تأیید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مقامات و مدیران استان رعایت اصل بی‌طرفی را دستور کار خود قرار دهند، تأکید کرد: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آن‌ها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم ذکر و تأکید کرد: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آن‌ها نسبت به نظام دارد وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی‌سازی این توطئه دشمن است.

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تأکید کرد.

در ادامە این جلسە رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر این ستاد در ادامه این جلسه از برگزاری جلسات این ستاد قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح جرائم مهم، توجیه، ارشاد و انزار تشکل‌ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه‌های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و نهادها است.

همچنین مهتابی، رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان از ثبت‌نام نهایی ۳۵۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، ۷۰ نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد، ۶۷ نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، ۴۰ نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و ۶۵ نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن آباد یاسوکند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha