• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080906181
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: تلاش‌های آمریکا برای تضعیف نظم قانون‌اساسی روسیه محکوم به شکست است

آنتونوف: تلاش‌های آمریکا برای تضعیف نظم قانون‌اساسی روسیه محکوم به شکست است

سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به واکنش وزارت خارجه آمریکا به حادثه فرودگاه داغستان گفت، تلاش‌های ایالات متحده جهت تضعیف نظم قانون اساسی روسیه و توافق‌های بین‌قومی با شکست مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به حمله معترضان خشمگین به هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه داغستان گفت: ما واکنش تند دولت آمریکا و رسانه‌های محلی به این حوادث را چیزی جز تلاش برای تضعیف وحدت قومی-مذهبی فدراسیون روسیه نمی‌دانیم. آن‌ها ظاهرا از اینکه سازمان‌های مجری قانون روسیه توانستند اقداماتی را در راستای خنثی‌سازی خطرات ناشی از این حوادث انجام دهند، ناامید شده‌اند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود: «روسیه باید برای ایجاد چنین تجمع‌های ضدیهودی در داغستان پاسخگو شود.»

راشا تودی به نقل از این سفیر نوشت: زمان آن برای واشنگتن فرا رسیده که تجربه‌ای را یاد بگیرد؛ هرگونه تلاش با هدف تضعیف نظم قانون اساسی در کشور ما و همچنین اتحاد بین‌قومی که سال‌هاست روسیه به آن معروف است، محکوم به شکست می‌باشد.

آنتونوف افزود: به‌ اصطلاح استراتژیست‌های محلی، بهتر است نگران امنیت شهروندان خود باشند، شهروندانی که در میان موارد دیگر، از اپیدمی خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده رنج می‌برند؛ از جمله خشونت‌هایی که با انگیزه نفرت نژادی انجام می‌شوند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، پس از حرکت ده‌ها معترض و مخالف حملات رژیم صهیونیستی در غزه، به ترمینال یک فرودگاه در داغستان روسیه که در آن یک هواپیما از سرزمین‌هاش اشغالی به زمین نشسته بود، این هواپیما مجبور شد مقصد خود را تغییر دهد. طبق گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، هواپیما که حامل مسافران اسرائیلی بود مجبور شد در فرودگاه دیگری فرود آید، اما در آنجا نیز با تجمع معترضان و حامیان فلسطین مواجه شد.

مقام‌های بهداشت محلی گفتند ۲۰ نفر در جریان این رویداد در «ماخاچکالا» در داغستان که روز یکشنبه رخ داد، زخمی شدند که وضعیت دو نفر وخیم است. خبرگزاری نووستی هم گزارش کرد، ۹ افسر پلیس زخمی شده و همچنین ۶۰ نفر در بازداشت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha