• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402080906254
  • خبرنگار : 50126

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام:

ره‌آورد کرسی‌های آزاداندیشی پویایی جامعه است

ره‌آورد کرسی‌های آزاداندیشی پویایی جامعه است

ایسنا/ایلام معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی زمینه مشارکت نخبگان  و ایجاد تضارب آرا در سطح اجتماع را فراهم می‌کند  و به پویایی جامعه منتج می‌شود.

دکتر«صیدمهدی  ویسه» با بیان اینکه بسترسازی مناسب جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی باعث توانمندسازی نخبگان می‌شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند، که اگر بر طبق فرامین ایشان عمل می‌شد و بستری برای شنیدین نظرات مختلف ایجاد می‌شود، تضارب آرا و پویایی جامعه را به همراه داشت.

وی با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ایلام در زمینه برگزاری  کرسی‌های آزاداندیشی در دو سال گذشته، تصریح کرد: در این مدت تلاش شده است تا اساتید و دانشجویانی که تاکنون فرصتی برای ارائه دغدعه‌هایشان در فضای عمومی ایجاد نشده است، بتوانند بدون واهمه نظرات خود را بیان کنند و در معرض نقد و نظر مخالفان قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کرسی‌های آزاداندیشی متعددی بر اساس درخواست و علائق واقعی دانشجویان و با مشارکت گسترده آنان در دانشگاه ایلام برگزار شد، که در رسانه ملی نیز انعکاس یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به تقدیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه تهران و دانشگاه ایلام به جهت عملکرد عالی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: در سال تحصیلی جدید نیز برنامه جامعی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی داریم، که ان شاء الله در روزهای آتی عملیاتی خواهد شد.

ویسه با بیان اینکه در اجرای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تنها خطوط قرمز ما رعایت قانون اساسی و عدم عبور از دایره اخلاق اسلامی و ادب اجتماعی است، گفت: یکی از پشتوانه‌های اصلی ما در اجرای این برنامه‌ها، نهادهای امنیتی هستند. چرا که این نهاد خودشان مشوق برگزاری این نوع برنامه‌ها هستند و علاقمند هستند با نظرات مختلف جامعه دانشگاهی آشنا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با اشاره به نظرات راهبردی و کابردی دانشجویان، تصریح کرد: متأسفانه یک ترس کاذب در بین افراد نخبه باعث شده است، که این افراد رغبت کمی برای حضور در این کرسی‌ها داشته باشند، لذا می‌طلبد بستری فراهم شود تا همه پای کار بیایند، که اگر این مهم محقق شود، در راستای توسعه کشور و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha