• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402080906308
  • خبرنگار : 50294

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان:

تصفیه خانه آب دیواندره همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

تصفیه خانه آب دیواندره همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان، تصفیه خانه آب دیواندره با هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد فرهاد با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف تأمین آب بلندمدت پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه خانه آب این شهر با ظرفیت تصفیه آب به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آغاز و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف ۳۵ میلیارد تومان هزینه، تنها ۶۷ درصد پیشرفت داشت، اما به دلیل عملکرد نامناسب پیمانکار، وی خلع ید و عملیات اجرایی متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با سفر وزیر نیرو در دی ماه سال ۱۴۰۰ به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با بەکارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریورماه امسال این پروژه به اتمام برسد.

فرهاد افزود: با توجه به نیاز آبی شهر دیواندره، راه اندازی تصفیه خانه آب پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در مردادماه جاری، تصفیه خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

وی با اشاره به هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، ۱۷۰ لیتر برای شهر دیواندره و مابقی برای ۷۲ روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در ادامه این پروژه سیستم ازن زنی هم برای تصفیه خانه آب شهر دیواندره با هدف ارتقای کیفیت آب شرب با هزینه ۷.۵ میلیارد تومان تهیه و نصب شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، این پروژه به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با اجرای این پروژه جمعیت ۵۱ هزار نفری شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha