• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402080906318
  • خبرنگار : 71431

تغییرات جدید در گواهینامه‌های رانندگی/ اجرای طرح شماره‌گذاری از مقابل در خانه

تغییرات جدید در گواهینامه‌های رانندگی/ اجرای طرح شماره‌گذاری از مقابل در خانه

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات جدید از سوی این پلیس خبر داد و گفت که طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منزل و ارائه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در کشورمان ۲۹۳ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۲۶ هزار کیلومتر آن جزو راه‌های اصلی است. همچنین ۱۴۴۰ شهر داریم که پلیس راهور در تمامی این موارد مسئولیت تامین نظم ترافیکی را برعهده دارد.

هادیانفر با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ میلیارد تردد در شهرها و ۶.۸میلیارد تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است، گفت: این ترددها ازسوی ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین که در کشور موجود است، انجام شده است.

ایجاد گواهینامه دو زبانه

وی از صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی برای متقاضیان خبر داد و گفت:  براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت کواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.


تغییر رنگ گواهینامه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها خبر داد و گفت: گواهینامه سفید برای رانندگان خوب، گواهبنامه نقره‌ای برای رانندگان خیلی خوب و گواهینامه طلایی برای رانندگان عالی صادر می‌شود. البته ابن طرح فقط در رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و یکسری تسهیلات نیز برای این رانندگان در نظر گرفته خواهد شد که از جمله آن می‌توان تخفیف در جرایم قبلی و ... اشاره کرد که البته نیازمند تصویب مجلس است.

وی از اجرای طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منازل خبر داد و گفت: این طرح به شکل آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و بعد از آن به شکل سراسری اجرا شده و خدمات تعویض پلاک در محل نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی در این طرح که به صورت آزمایشی از تهران آغاز می شود ون‌های پلیس راهور برای فرایند تعویض پلاک به در منزل متقاضیان مراجعه می‌کنند و متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند و پس از آن تیم پلیس راهور برای انجام  تعویض پلاک خودرو به در منزل فرد مراجعه و کلیه خدمات درهمان مکان ارائه می‌شود.

۶.۵ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت نیز گفت: طبق آمارهای ما حدود ۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند که خب این افراد باید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند. با بررسی متوجه شدیم ۸۵ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، از این وسیله برای امرار معاش ‌و گذران زندگی استفاده می‌کنند. از طرفی شرکت در کلاس‌های آموزشی هم برای موتورسیکلت‌سواران زمان‌بر ‌و هزینه‌بر است به طوریکه هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: ما طرح گواهینامه یک روزه را برای متقاضیان و مالکان موتورسیکلت اجرا کردیم در این طرح تقریبا یک سوم هزینه آموزشگاه‌ها دریافت می‌شود و فرآیند صدور گواهینامه یک روزه انجام می‌شود. این طرح در ۵۸ شهر از ۱۵ استان کشور اجرایی شده و به زودی در سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشک قانونی گفت: ۸.۳ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را در شش ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم‌.

به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم


هادیانفر به عملکرد و اقدامات انجام شده برای طرح‌های ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و خالی شدن پارکینگ‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۷۰ هزار موتورسیکلت که قابلیت ترخیص ندارند و فرسوده هستند همچنان در پارکینگ‌های کشورند که این موتورسیکلت‌ها باید اسقاط شود؛ چرا که دیگر مالکان هم تمایلی برای ترخیص این وسایل نقلیه ندارند.من از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم که در این خصوص با پلیس همکاری کند.

رییس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم. سوال اینجا که باید بپرسیم سرانه وسایل نقلیه عمومی به ازای هر ایرانی چقدر است؟

هادیانفر با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی گفت: متاسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت و در حوزه آلودگی هوا هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، الان یک نیسان با ۷۰ سال سن هم می‌تواند به شرط داشتن گواهی معاینه فنی پلاک دریافت کند. ما از دولت خواستیم که سن فرسودگی خودرو را اجرایی کند و موافقت‌هایی هم صورت گرفته است. اما بهتر است سن فرسودگی به قانون تبدیل شود تا دیگر امکان لغو آن وجود نداشته باشد.

وی همچنین از صدور 24 میلیون برگ جریمه برای معاینه فنی در سال گذشته خبر داد و گفت:‌پلیس به وظیفه خود و آنچه که قانون در این خصوص برایش تعیین کرده عمل می‌کند، اما باید زیرساخت‌ها نیز اصلاح شود. این 24 میلیون جریمه هم برای موتور سیکلت و هم برای خودرو است.

رئیس پلیس راهور فراجا در باره تغییر در کیفیت خودروهای تولید داخل نیز اظهارکرد:‌حتی یک پیچ نیز در این خصوص تغییر نکرده است و همین واکنش را از من داشته باشید. ما جلسات متعددی در این خصوص داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۰۴

بسیار عالی، و تشکر بابت این ایده .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۲:۴۴

سلام .عرض ادب .امیدوارم دراینده طرحهای بیشتری دررابطه بادوچرخه وموتورسیکلت براخانمای شاغل ایجادشه .باتشکراززحماتتون

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۲۶

بسیار عالی وتشکر از زحمتکشان پلیس راهور

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۴۴

با این طرح رنگ بندی رنگ 90درصد گواهینامه ها مخصوصا تهران و کرج باید به رنگ قرمز باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۵۹

قرار بود از ۲۵ فروردین امتحان آیین نامه موتور برای‌ افرادی که گواهینامه خودرو دارند حذف شود ولی در اراک فعلا به روال قبل می باشد! در ضمن ایکاش استفاده از راهنما و نیز روشن بودن چراغ موتور سواران را اجباری میکردید هر چند گاها خودروهای پلیس و یا موتورسواران پلیس اجرا نمی‌کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۳:۲۸

فوق العاده هست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۴:۳۹

تو را قرآن زمان پایه دو ک تمام بشه بریم پایه یک بگیریم از دوسال کمتر کنید بخدا ما شغلمون رانندگی بتونیم زودتر پایه یک بگیریم بریم ی لقمه نان در بیاریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۴:۵۹

تشکر اززحمات پلیس راهور فقط یک نکته اونای که موتورسیکلت ندارن ایامیتونن گواهینامه بگیرند یک روزه یانه طرح یک روزه که آغازشد شهرک آزمایش رفتم گفتند باید موتور داشته باشی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۳۲

سردار هادیانفر از بهترین مسولین کشور می باشدواقعا ایشان نمونه والگوی یک مدیریت درجه یک هستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۵۱

باید به شدت با موتور سوارها که عامل آشوب و بی نظمی هستند و پلاک هاشون هم اکثرن مخدوش هستند به شدت برخورد شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۶:۰۷

با احترام بنزین به جای کارت سوخت به گواهینامه بدهند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۶:۳۲

ﻟﻂﻔﺎ ﻳﻪ ﻃﺮﺣﻲ ﺑﺪﻫﻴﺪ اﻳﻨﻬﺎﻱ ﻛﻪ ﮔﻮﻫﻴﻨﺎﻣﻪ ﺩاﺭﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﻳﻪ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﻪ اﻣﺘﺤﺎﻥاﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮاﻱ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۳۹

اتفاقآ بخاطر به روز شدن قوانین باید آیین نامه هر از گاهی برای گواهینامه دار ها برگذار شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۶:۵۵

باسلام خدمت جناب سروان هادیانفر عزیز .اگر میشه گواهینامه موتور آسان سراسری کنید ما هم بگیریم .وگواهینامه پایه دوم را یکساله کنید برای گرفتن پایه ۱الان ۲سال باید صبر کرد اگر میشه ۱ساله اش کنید با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۷:۴۲

ما هم سه تا برادر و که هرکدوم برای یک خانواده ایم به برکت جمهوری اسلامی ماشین نداریم کسی که بیش از یک ماشین دارند باید مالیات زیاد بگیرن وکسی هم که نداره شرکت‌های دولتی حمایت کنند تا حداقل عدالت اسلامی برقرار بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۸:۲۲

مرد خوب سردار هادیانفر ارادتمندیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۸:۲۲

سلام و خسته نباشی به پرسنل زحمت کش راهنمایی و رانندگی خواهشا در خصوص صدور گواهینامه پایه یکم در استان هرمزگان هم پیگیری بفرمایید تا هر چه سریع تر راه اندازی بشه. دو سه سالی هست در این استان هیچ ثبت نامی انجام نمیشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۱۹:۰۳

ایکاش بیست نفردیگه مسئول دلسوز کار بلد مثل شما تو مملکت بود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۱۴

باسلام بنده سال 1359 گواهینامه گرفت کلانتری سوار برای تمرین رانندگی 50 ساعت رانندگی کردم ولی با کوچکترین اشتباه درامتهان رانندگی افسر مردودم کرد مجددا تمرین کردم تا قبول شدم گواهینامه گرفتم وازان سال به بعد با ماشینهای ایرانی صدهابار دورتادورایران را گشتم وتصادف حادثه سازنکردم چرا سختگیری افسر پلیس در امتهان گرفتن گواهینامه رانندگی ازبنده راننده ساخت امروزه 99 درصد حاثه منجر به فوت رانندگانی هستند که اموزشگاهای رانندگی خصوصی تعلیم وگواهینامه داده لطفا بیایید تجدید نظرکنید اگر جان مردم برایتان ارزش دارد درضمن رانندگی خوب ربطی به ماشین خوب ندارد شما وقتی راننده باشید با ماشین ژیان هم میتوانید اروپا هم بروید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۴

سلام در کشورهای اروپایی برای لیمان نخاعی و معلولین گواهینامه افتخاری میدن ولی در کشور که برای خدا کار میکنیم متاسفانه هیچ شرایطی ای گواهینامه قرار نشده جایزه بدانید یکی از معولین قطع نخاع در ایران موفق به گرفتن گواهینامه نمیشه چون کمیته پزشکی برای صادر نمی‌کنند ولی ایشان به آلمان میرهاونجا ازش امتحان میگیرند و گواهینامه شینگن میدهند پس ما برای خدا کار نمی‌کنیم ما برای جیبمان کار میکنیم آنها برای خدا کار می‌کنند متشکرم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۳۹

تور خدا وقفه بين گواهینامه رو یک سال کنید به خدا راننده ایم میخوایم یل یه لقمه نون دربیاریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۵۳

سلام وقت بخیرمدت زمان گواهینامه پایه دوم برای پایه یک دوسال زیاد است خواهشمندیم یک سالش کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۱:۱۲

خودروهایی که پانزده سال از تولیدش گذشته باید اسقاط شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۱:۴۶

پس به گفته شما ۱۷۰میلیون وسیله نقلیه شخصی داریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۲:۰۳

باسلام خدمت سردارهادیانفر باتوجه به اینکه دست اندازهاییکه پلیس راهور در کوچه خیابان وجاده ها اجرا می‌کنند وبراثر آن باعث تحمیل خسارات مالی به مردم ایران می‌شوند آیا این جزو خدمات پلیس است یاصدمات وخسارت به مردم لطفا توضیح بدهید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۲:۱۶

سردار هادیانفر بهترین و برترین هست و خواهشی ک از سردار داریم زمان پایه دو به پایه یک را از دوسال کمتر کنید بخدا ما شغلمون رانندگی بتونیم زودتر پایه یک بگیریم بریم ی لقمه نان در بیاریم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۲:۴۶

سلام درود بر تمام ملت شریف جمهوری اسلامی ایران. مخصوصاً تمام نیروی پلس فرجا. خواستم بدونم که اتباع خارجی مثلاً آنهای که کارت آمایش دارند آیا میتواند گواهینامه رانندگی دریافت کند ؟؟؟؟. ممنون.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۱۹

خواهشمندیم وانت های نیسان زامیاد را شماره گذاری کنید بخدا زندگی ما مشتریان شرکت سایپا فلج شده .بخدا قسم تون می‌دیم نجات مون بدید.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۳۸

مثلاً در کدام کشورها

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۵۳

لطفا کلاس رانندگی را اختیاری کنید چون بعضی ها کلاس لازم ندارن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۵۹

طرح اسقاط خودرو رو خواهشآ جدی بگیرید که واقعآ این ماشینای داغون بی کیفیت داره هر روز جون ملتو به خطر میندازه.. آیا واقعآ مهم تر از جون ملت و آسایششون مهم تر داریم؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۰:۰۷

آفرین کارشناسی شده از متدهاست عجولانه تصمیم نمی‌گیرد چون بله بیزحمت سواد ودرجه را موفتی نگرفته‌ استاد کارشناسان است ای کاش ریس جمهور محترم ما هم عجولانه تصمیم نگیرد که با عث تورم شدید وبدبختی مردم را بیچاره وخانه نشین کرد کی این اندی سال تمام شود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۰:۰۸

درود بر شرفت جناب سردار هادیفر رئیس راهنمایی و رانندگی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۱:۱۸

درود بر شما بسیار عالی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۳:۰۹

درود بر هادیان فر برا طرح تعویض پلاک درب منزل 👍👍

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۴:۲۵

لطفاازتون خواهش میکنیم که زمان دوسال تاخیربرای گواهینامه پایه دوم به پایه یک حداقل به ۱سال برسانیدازتون خواهش میکنیم این حرف هزاران نفرمثل ماهست لطفا لطفا لطفا ازتون خواهش میکنیم یه تغیربدید به الله قسم ۱سال کسب تجربه کم نیست باتشکرازسردارهادیانفر

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۴:۳۵

اگرطرح اسقاطی قانون شودعالیست.خدا خیرت دهد. گواهی موتورهم اگر درحد حرف نباشد عالیست . تشکراز این طرح.خداخیرتان دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۵:۱۲

سلام ازما که گذشت....برای نسل جدید قوانین رانندگی روبرای یک راننده خوب درکتاب های درسی راهنمایی ودبیرستان به صورت جامع وکامل لحاظ کنید....ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۵:۱۴

باعرض‌سلام‌خدمت‌‌سردارریاست‌محترم‌پلیس‌راهورفرجا‌سردارمحترم‌‌ای‌سیدعزیزواولادپیامبر‌لطفا‌یک‌فکری‌درخصوص‌‌افزایش‌تصادات‌فوتی‌درسه‌سال‌اخیردرخراسان‌رضوی‌‌داشته‌باشیدباتشکرازحمات‌شماوهمه‌همکارانتون‌درسرارکشور

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۷:۲۵

آقای پلیس دولت وشمازمانی میتوانیدسن فرسودگی ومحدودیت تردد خودروفرسوده رااعلام کنیدکه شرایط آسان ومنطقی ومنصفانه تعویض واسقاط راخودرو مردم رافراهم کنید.این یک مسله اجتماعی واقتصادی میباشدوبابگیرببندوجریمه کردن جنابعالی وهمکاران محترمتان حل نمیشود.لطفآدستورندهیدراهکارارایه نمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۸:۰۷

لطفاً سن گواهینامه دو سال کمتر کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۸:۰۹

باید فکری به حال پلاک خودروها شود از آنجاییکه بیشتر از اعداد استفاده شده دستکاری و مخدوش کردن آن آسان و فراوان شده تا حدی که تخلف برای غیر ارسال می‌گردد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۰

دمت گرم ولی اون پیچ رو باهات موافق نیستم.بی زحمت یه جلسه با تعمیر کاران و صاف کارها و.... بزارین نه با تولید کننده.اونا تفاوت ها رو میدونن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۴

گواهینامه طلایی میگیرم . چه خوب .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۸

قشر زحمت کش جامعه هستند این سربازان خداوند به شماها سلامتی واخروعاقبت بخیری دهد ممنون ار خدمتتان واقعا شماره گذاری خیلی خوب خدمت میکنند به ارباب رجو ع موفق باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۹

باسلام وخسته نباشید خدمت همه کسانی که صادقانه درحال خدمت به مردم شریف و بزرگوار ایران عزیز هستند لطفاً یک طرحی را قابل اجرا نمایید اونایی که گواهینامه رانندگی دارند از امتحان آئین نامه جدید معاف شوند شاید هدف پول گرفتن باشد خدا می‌دونه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۸

با عرض سلام و خسته نباشید در مشهد خراسان رضوی صد ها نفر بارها بارها به آزمون شهری اشتراک می کنند اما توسط افسران رد میشوند و این جمعیت روز بروز افزایش پیدامی کند و قبول نمی شوند لطفا در این زمینه اقدام فرمایید ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۹

در خصوص سن متقاضیان گواهینامه هم فکری کتید به نظر میرسه که 18 سال تمام خیلی زیاد باشه و اگه 14 سال کنید عالی میشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱

سلام و درود بله همین طور که دوستان اشاره کردند ایین نامه موتور را حذف کنید و فقط عملی بزارید و کمی قیمت رو پایین بیاورید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۵

سلام .من خواهش میکنم برای گواهینامه رانندگی ماشین های سنگین سخت گیری بیشتری انجام دهید .بعضی ها میرن تو شهرستان های کوچک پایه ۱میگیرن با پارتی بازی . اونوقت میشینن پشت ماشین سنگین بدون هیچ مهارتی با جون مردم بازی میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۸

درود بر شما بسیار عالی لطفا تعلیم رانندگی پایه 3 آموزشگاه ها اختیاری نمایید که کسانی رانندگی قوی دارندبابت 12 جلسه رانندگی این همه الکی هزینه نکنند (مبلغ 3 میلیون) یک بابا کارگر از کجا بیاورد خدا خوش نمیاد پول الکی بدهند اموزشگاهها رانندگی و به نفع صاحبان آموزشگاهها

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۸

با سلام و تشکر احتراما اگه تمرین عملی پایه 3 آموزشگاهها اختیاری نمایند بهتره چون کسانی که بلد و قوی هستند برای چی باید 3 میلیون تومان به آموزشگاه ها پرداخت نمایند یک بابا کارگر از کجا بیاورد وقتی که رانندگی قوی هست چرا باید اجباری باشد که به نفع آموزشگاها باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۱ ۰۵:۴۸

سلام رنگ بندی گواهینامه رانندگی کار اشتباهی هست چون خیلیا هستن چندین سال هست گواهینامه رانندگی دارند ولی ماشین ندارند و خیلیا هستن که کارشان رانندگی هست به اون که ماشین نداشته و رانندگی نکرده گواهینامه طلایی میدان به اونکه کارش رانندگی هست و تجربه بسیار خوبی داره گواهینامه سفید