• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402080906420
  • منبع : دانشگاه صنعتی شریف

آغاز عملیات اجرایی پروژه ساختمان زیست‌بوم نوآوری جهاد دانشگاهی شریف

آغاز عملیات اجرایی پروژه ساختمان زیست‌بوم نوآوری جهاد دانشگاهی شریف

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از آغاز عملیات ساخت ساختمان زیست‌بوم نوآوری در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مراسم آغاز عملیات اجرایی زیست‌بوم نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با حضور معاون سازمان تجاری‌سازی و فناوری دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی، مدیران کل دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و مدیران و پیشکسوتان سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، برگزار شد.

ساخت این پروژه با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع از روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر مردانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در خصوص اهداف این پروژه اظهار کرد: هدف کلی این پروژه، توسعه زیست بوم نوآوری فناوری‌های منتخب برای جهاد دانشگاهی در سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف است. چهار طبقه جدید در بخش فوقانی ساختمان شهید ماندگار ساخته می‌شود. این طبقات به توسعه زیست‌بوم نوآوری اختصاص داده خواهد شد و در آنها شرکت‌های دانش‌نیان و فناور مستقر خواهند شد.

وی افزود: از شرایط جذب این شرکت‌ها مرتبط بودن با زمینه‌های کاری این سازمان و ارائه مدل همکاری با مراکز و گروه‌های سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به تفاهم‌نامه این سازمان با پارک علم و فناوری دانشگاه شریف، گفت: شرکت‌های جذب شده در این زیست بوم بعد از مستقر شدن در این فضا زیر نظر یک کمیته داوری مشترک می‌توانند از قوانین و مزیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شریف نیز بهره‌مند شوند.

دکتر مردانی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور در زیست‌بوم نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف مستقر هستند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، وی در مورد نحوه تامین منابع مالی این پروژه، گفت: حدود ۵۰ درصد از آن طی قراردادی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است، پرداخت خواهد شد و ۵۰ درصد دیگر از منابع داخلی این سازمان تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با تاکید بر تخصصی بودن شرکت‌های جذب شده و مرتبط با زمینه‌های کاری این سازمان با فناوری‌های منتخب، اظهار امیدواری کرد که یک زیست بوم تخصصی در چند حوزه تخصصی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha