• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080906724
  • خبرنگار : 50356

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

توزیع بیش از ۱۳ هزار تن کالای اساسی در خراسان رضوی

توزیع بیش از ۱۳ هزار تن کالای اساسی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از توزیع ۶۲۶۶ تن برنج و ۶۷۷۷ تن شکر از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد.

وحیدرضا فریدونی در خصوص توزیع کالاهای اساسی در خراسان رضوی اظهار کرد: در استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۷۷۷ تن شکر سفید و بیش از ۶۲۶۶ تن برنج در سطح استان و در قالب سهمیه‌های تنظیم بازار، نذورات محرم و صفر و طرح ضیافت ماه رمضان توزیع شده است.

وی افزود: از این مقدار شکر سفید توزیع شده در سال جاری بیش از ۷۰۵ تن طی ماه‌های محرم و صفر در بین هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه بوده است.

فریدونی خاطرنشان کرد: ۶۰۷۲ تن شکر نیز جهت تنظیم بازار و مصارف خانوار با قیمت مصوب ابلاغی از ابتدای سال روانه بازار شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: با هدف بهره‌گیری از توان بخش خصوصی طی سالیان اخیر حجم قابل توجهی از شکر خام وارد استان شده بود که با استفاده از توان تصفیه ۴ کارخانه قند و شکر سطح استان، این شکر به مرور تصفیه و وارد شبکه توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و جهت تامین اقلام اساسی مورد نیاز زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع)، با عقد قرارداد تصفیه شکر خام دولتی با کارخانجات قند و شکر استان، از پایداری اشتغال ۳۰۰۰ نفر حمایت صورت گرفته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به میزان توزیع برنج در استان، از توزیع بیش از ۶۲۶۶ تن انواع برنج طی سال جاری  در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

وی بیان کرد: ۳۰۳۸ تن برنج برای مصرف خانوار و در جهت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار، علاوه بر ۹۸۵ تن در راستای تامین اقلام مورد نیاز هیأت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر بخشی از عملکرد توزیع برنج در استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، فریدونی با بیان اینکه در حال حاضر از ذخیره اطمینان‌بخشی در شکر و برنج در سطح استان برخورداریم، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۵۸۵۱ تن برنج هندی و ۳۹۵ تن برنج پاکستانی با نرخ مصوب طی برنامه حمل منظم تحویل مباشرین توزیع گردیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha