• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080906915
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

ارتقاء کیفیت در ساخت رویه راه‌های کشور یک ضرورت است

ارتقاء کیفیت در ساخت رویه راه‌های کشور یک ضرورت است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: ارتقاء کیفیت در ساخت رویه راه‌های کشور یک ضرورت با اولویت در کشور است.

مجید کیانپور امروز نهم آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جمع فعالان صنعت قیر و آسفالت کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون عمر مفید آسفالت در کشور مابین ۵ تا ۷ سال است ولی در کشورهای دیگر طول عمر مفید آسفالت به ۱۰ تا ۱۵ سال می‌رسد که این تفاوت آشکار در بخش‌های مختلفی چون ضابطه‌ها، نشریه، رعایت استانداردها، مصالح مصرفی و آموزش و نظارت در این بخش اتفاق می‌افتد باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم.

وی اضافه کرد: رعایت قوانین و ضوابطی که در کشور توسط سازمان برنامه‌وبودجه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان استاندارد تدوین می‌شود درصورتی‌که رعایت شود می‌تواند تا ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه‌های کشور را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه صنعت قیر و آسفالت در کشور در حال رشد و توسعه است، افزود: جهش موجود در این صنعت نشان‌دهنده اهمیت موضوع و همچنین افزایش کیفیت و بهره‌مندی از تکنولوژی بروز این صنعت را در کشور نشان می‌دهد و تلاشی که برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود است.

کیانپور با بیان اینکه هم‌اکنون سالیانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۲ میلیون تن قیر در کشور مصرف می‌شود که دارای کیفیت مناسبی است که با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد ولی برخی قیرهای وارداتی کیفیت لازم را ندارند و باید کنترل‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است، بیان کرد که با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و شهرداری‌های کلان‌شهرها را مناسب عنوان کرد و بر ضرورت بهره‌مندی از روش‌هایی نوین در زمینه نگهداری راه‌ها تأکید کرد.

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد و با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha