• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402080906930

معاون وزیر بهداشت

بزرگترین مرکز پیوند اعضا در منطقه غرب آسیا در شیراز قرار دارد

بزرگترین مرکز پیوند اعضا در منطقه غرب آسیا در شیراز قرار دارد

ایسنا/فارس معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افتخار داریم که بزرگترین مرکز پیوند اعضا در ایران و منطقه غرب آسیا در شیراز قرار دارد،‌ گفت: مراکز علمی و آموزشی بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا احداث می‌شود تا الگوی درمانی،‌آموزشی و علمی غیر دولتی در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ابوالفضل باقری‌فرد شامگاه سه‌شنبه، ۹ آبان در نهمین کنگره بین‌المللی پیوند اعضای ایران که در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز برگزار شد،‌ گفت: برخلاف بسیاری از افرادی که در دنیا تلاش برای رفاه زندگی مردم تلاش می‌کنند،‌ پزشکان و متخصصان پیوند اعضا تلاش خود را برای زنده ماندن مردم و ادامه زندگی به‌کار می‌گیرند.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: رسیدن ایران به درجه عالی علم و دانش مایه افتخار است تا بتوانیم فعالیت فوق‌العاده علمی را در کشورمان انجام دهیم.

وی وضعیت درمان و بهداشت دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی پزشکانی از کشورهای خارجی درمان ایرانیان را برعهده داشتند اما امروز دانشجویان پزشکی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند که این موضوع نشان از پیشرفت کشور پس از انقلاب اسلامی دارد.

باقری‌فرد ادامه داد: در گذشته کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور وجود داشت که برای اعمال پزشکی بسیار ساده هموطنانمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما امروزه پذیرای بیماران سایر کشورهای دنیا برای انجام عمل‌های تخصصی و پیچیده پزشکی هستیم.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افتخار داریم که بزرگترین مرکز پیوند اعضا در ایران و منطقه غرب آسیا در شهر علم و ادب شیراز قرار دارد،‌ بیان کرد: مراکز علمی و آموزشی بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا احداث می‌شود تا الگوی درمانی،‌آموزشی و علمی غیر دولتی در کشور باشد.

وی تصریح کرد: برای احداث بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز خیران، اساتید، دانشجویان به خصوص دکتر ملک حسینی نقش اساسی ایفا کردند.

باقری‌فرد از ایجاد رشته‌های پزشکی در مرکز آموزشی بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز مختلف خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز،‌ رشته‌های مختلف در حوزه آموزش پزشکی ایجاد می‌شود تا در کنار بهترین مرکز درمانی دانشجویان متبحر تربیت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha