• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402081006991
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رفع تنش آبی ۳۱۰ روستای منطقه هیرمند با پیشرفت فیزیکی۱۰۰ درصد

رفع تنش آبی ۳۱۰ روستای منطقه هیرمند با پیشرفت فیزیکی۱۰۰ درصد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای خط انتقال آب هیرمند به قرقری به طول ۱۶ کیلومتر و رفع تنش آبی ۳۱۰ روستای منطقه هیرمند با پیشرفت فیزیکی۱۰۰ درصد خبر داد.

قاسمی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به دیگر اقدامات راهبردی در منطقه سیستان گفت: اتصال خط انتقال ۷۰۰ میلی‌متر قلعه نو به تصفیه‌خانه روستایی با اعتبار ۵ میلیارد تومان با افزایش ۱۳۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه‌خانه از خطوط شهری به روستایی همراه شده، همچنین کمک به تامین آب طرح روستایی از طریق خطوط شهری در شهرستان‌های زابل نیمروز و هامون با افزایش تامین ۳۶۰ لیتر در روستاها هم فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، از بهره‌برداری شبکه توزیع و نصب انشعاب‌های آب روستای اومار با کمک خیرین خبر داد و اضافه کرد: رفع تنش آبی تعدادی از روستاهای شهرستان‌های هیرمند، نیمروز و زابل با اجرای خطوط انتقال و تعویض شیرآلات معیوب از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت برای ارائه خدمات پایدار به مردم بوده است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تامین آب در شهرهای دچار تنش، سوران و مهرستان با حفر و تجهیز چاه جدید، بهبود وضعیت تامین آب در مجتمع غرب و شرق شهرستان بمپور با حفر چاه جدید در منطقه سر کهوران و نایگون اجرای خطوط انتقال و تکمیل شبکه‌های توزیع روستاهای باقیمانده از دیگر اقدامات انجام شده شرکت برای مقابله با تنش‌های آبی سال ۱۴۰۲ بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در مرکز و جنوب استان، تأمین آب این مناطق از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد که با نصب و تجهیز الکتروپمپ‌های جدید و ارتقای تاسیسات پمپاژ و از مدار خارج کردن تاسیسات معیوب، آبرسانی بدون هیچ وقفه ای به شهرها و روستاها در حال انجام است.

قاسمی گفت: در حوزه نوار ساحلی و جنوب استان، عملیات اجرایی و اتصال کامل ۳۵۰ روستا به سد زیردان در شهرستانهای چابهار، قصرقند و دشتیاری به عنوان مهم‌ترین اقدام این شرکت برای ساکنانی که سال‌ها دغدغه آب را داشتند تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در شهرستان چابهار با پایین ترین شاخص آبرسانی، اکنون از ۵۷ روستای بخش مرکزی ۷ روستا شبکه توزیع آن اجرا نشده که در مرحله شروع عملیات اجرایی است، در حال حاضر خطوط فرعی در حال انجام تست و ساخت حوضچه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، تاکنون از محل جهاد آبرسانی به میزان ۳۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری در شهرستان چابهار انجام شده است و با اشاره به آخرین وضعیت اجرای شبکه توزیع و خط انتقال مجتمع ۸ روستایی فاقد تاسیسات طیس کوپان‌ها گفت: تاکنون شبکه توزیع این روستاها با جمعیت تحت پوشش ۵ هزار نفر، به طور کامل اجرا و خط انتقال آن نیز به طول ۸ کیلومتر انجام شده است که در مرحله تست و شروع بهره‌برداری قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha