• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402081007151
  • خبرنگار : 71129

مالزی بابت حمایت از فلسطین از سوی آمریکا نامه اعتراضی دریافت کرد

مالزی بابت حمایت از فلسطین از سوی آمریکا نامه اعتراضی دریافت کرد

نخست وزیر مالزی فاش کرد که آمریکا به موضع کوآلالامپور در قبال فلسطین اعتراض و دو نامه اعتراضی در این باره برای مالزی ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی در پارلمان این کشور گفت: سفارت آمریکا در کوآلالامپور دو نامه اعتراضی برای وزارت خارجه ارسال و مخالفت خود را بابت موضع ما در قبال مساله فلسطین ابراز کرده است.

وی افزود، سفیر مالزی در واشنگتن نیز از سوی وزارت خارجه آمریکا احضار شده است. واشنگتن از مالزی می‌خواهد تا موضعش را در قبال مساله فلسطین و راه حل دو دولتی تغییر دهد.

انور ابراهیم با اشاره به مساله فلسطین گفت: مالزی تهدیدهایی را بابت همبستگی با فلسطین و حمایت از آن دریافت کرده است. واشنگتن خواهان تغییر موضع مالزی در خودداری از به رسمیت شناختن حماس به عنوان یک گروه تروریستی است. ما قویا با هرگونه شکل تروریسم مخالفیم و اقدامات مربوط به کشتار غیرنظامیان بیگناه و گروگان گرفته شدن زنان و کودکان در فلسطین را محکوم می‌کنیم.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی، انور ابراهیم گفت‌وگوی تلفنی جداگانه‌ای با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس داشته است.

وی در پستی در ایکس (توئیتر) نوشت: مالزی همچنین بمباران غیرنظامیان، منازل و بیمارستان‌ها در غزه و قتل عام ادامه‌دار غیرنظامیان بیگناه، زنان، کودکان و مردان را در روز و شب توسط نیروهای اسرائیلی محکوم می‌کند.

انور ابراهیم در ادامه خاطرنشان کرد: روسای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در حال بررسی برگزاری نشستی درباره فلسطین هستند. من به وزیر خارجه گفته‌ام که با ترکیه و عربستان در تماس باشد. شاید فوریتی برای یک نشست ضروری با حضور کشورهای برزیل، چین و روسیه باشد که موضعی جدی در قبال اسرائیل دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha