• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081007165
  • خبرنگار : 71516

تظاهرات در مراکش و تونس در حمایت از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی

تظاهرات در مراکش و تونس در حمایت از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی

بعد از حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به یکی از محله‌های مسکونی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مراکش و تونس برگزار شد و معترضان خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مراکشی‌ها در چندین شهر این کشور در حمایت از فلسطین و غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ویژه حمله این رژیم به محله مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی منجر شد، به خیابان‌ها آمدند.

معترضان کشتار فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا را محکوم کرده و خواهان اقدامات عملی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند. آنها همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

چندین شهر تونس نیز صحنه اعتراضات گسترده در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود.

معترضان خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اخراج سفیر فرانسه از این کشور به دلیل حمایت این کشور از این رژیم شدند.

تونسی‌ها جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه به ویژه در اردوگاه جبالیا را محکوم کردند.

آنها خواهان جرم انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند و مواضع کشورهای غربی درباره نوار غزه را محکوم کردند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۸۵۰۰ تن شهید و بیش از ۲۱ هزار تن نیز زخمی شدند.

هفتم اکتبر، حماس یک حمله غیرمنتظره در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی از نوار غزه انجام داد. در پاسخ، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد و نوار غزه را که محل زندگی بیش از دو میلیون نفر است، تحت محاصره شدید قرار داد. از آن زمان تنها تعداد اندکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه توانستند وارد این منطقه شوند و بمباران‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha