• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081007167
  • خبرنگار : 71592

جهان جنایت اردوگاه جبالیا را محکوم کرد/ هنوز خانواده‌هایی زیر آوار هستند

جهان جنایت اردوگاه جبالیا را محکوم کرد/ هنوز خانواده‌هایی زیر آوار هستند

صحنه‌هایی از کشتار هولناکی که توسط اشغالگران صهیونیست در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه انجام شد، ویرانی عظیم ناشی از تجاوزات وحشیانه اشغالگران به این اردوگاه را نشان می‌دهد. مقامات بین‌المللی و تعدادی از کشورها حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جبالیا» را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت داخلی در نوار غزه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی این اردوگاه را با شش بمب هر کدام به وزن یک تُن مواد منفجره ویران کرد و بیشتر قربانیان آن زنان و کودکان هستند. بر اثر این حمله وحشیانه خانواده‌های فلسطینی کاملا زیر تل‌هایی از خاک دفن شدند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، با توجه به اینکه این اردوگاه پرجمعیت بود شمار قربانیان آن ممکن است بسیار بیشتر و حتی فراتر از تعداد قربانیان بیمارستان المعمدانی باشد.

وی افزود، کادر پزشکی لوازم درمانی کافی برای نجات جان تعداد بیشتر زخمی‌ها را در اختیار ندارند زیرا رژیم صهیونیستی مانع از واردات آنها شده است.

القدره در ادامه اعلام کرد، در جریان حمله مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۲۵ فلسطینی شهید و ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود، این وزارتخانه تاکنون ۲۰۰۰ گزارش درباره مفقودی‌ها دریافت کرده است که ۱۱۰۰ تن از آنها کودک هستند و همگی همچنان زیر آوار مانده‌اند.

به نقل از سایت خبری النشره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا را محکوم و اعلام کرد، وجدان جهانیان نمی‌تواند در برابر آنچه می‌گذرد، ساکت بماند.

وی بار دیگر خواهان توقف فوری عملیات نظامی در نوار غزه شد و گفت، جامعه جهانی مسؤول است. ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه به شکل فوری مسؤولیت جهانی است.

وزارت خارجه قطر نیز این حمله رژیم صهیونیستی را که یک کشتار جمعی جدید است، محکوم و نسبت به گسترش حملات به اهداف مدنی هشدار داد که تشدیدی خطرناک است و تلاش‌های میانجیگری را تضعیف می‌کند.

دوحه نقش اساسی در میانجیگری برای آزادی اسیران صهیونیست در نزد حماس دارد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش آناتولی، مصر به شدت این حمله غیر انسانی صهیونیست‌ها به منطقه‌ای مسکونی در غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر شد را محکوم کرد.

مصر با اشاره به اینکه این حمله، نقض آشکار مجدد قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل است، درباره تداوم این حملات بی‌رویه به غیرنظامیان بی دفاع هشدار داد.

مصر خواستار محکومیت این تجاوزات به صورت قاطعانه توسط همه کشورها و طرف های بین‌المللی و توقف فوری حملات شد.

اردن نیز مسؤولیت این تحول خطرناک را بر عهده اشغالگران دانست و تشدید تنش مستمر در کرانه باختری و افزایش تروریسم شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

اردن بر محکومیت شدید این اقدام اسرائیل که با همه ارزش‌های بشری و اخلاقی و قوانین بین‌المللی در تعارض است، تاکید کرد.

اردن از جامعه بین‌الملل خواست به مسؤولیت خود و جلوگیری از ارتکاب جنایت‌های بیشتر توسط اسرائیل علیه غیر نظامیان و توقف جنگ بیهوده در غزه عمل کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله ددمنشانه اسرائیل به اردوگاه جبالیا در نوار غزه را که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت، با قویترین عبارات محکوم کرد.

همچنین دیوید ژیرو، نماینده پارلمان فرانسه این حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان «جبالیا» در نوار غزه را کشتار جمعی توصیف کرد.

جهان جنایت اردوگاه جبالیا را محکوم کرد/ هنوز خانواده‌هایی زیر آوار هستند

این نماینده در توییتی نوشت، قتل عامی در نوار غزه رخ داد. رژیم صهیونیستی عامدانه اردوگاه آوارگان جبالیا را هدف گرفت‌.

وی تاکید کرد، این اردوگاه به تلی از خاکستر تبدیل شده است و تاکنون هیچ مجازاتی برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته نشده است. ابرقدرت‌ها پاکسازی نژادی را بدون هیچ‌گونه اقدامی تنها تماشا می‌کنند. این ننگ است.

وزارت خارجه ونزوئلا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه شد.

وزیر خارجه ونزوئلا درتوییتی نوشت، ونزوئلا قاطعانه کشتار جمعی ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و حمله آن به اردوگاه آوارگان جبالیا را محکوم می‌کند. ونزوئلا خواهان برقراری فوری آتش‌بس و جستجوی راه حلی براساس قطعنامه‌های شورای امنیت است که اجازه می‌دهد در فلسطین صلح و امنیت برقرار شود.

وی افزود، ونزوئلا بار دیگر نقض منظم قوانین انسانی، نادیده گرفتن توافقات ژنو توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند که جنایت جنگی محسوب شده و مستلزم تحقیق بین‌المللی مستقل است تا مسؤولان آن شناسایی شوند.

رژیم صهیونیستی عصر سه شنبه به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه حمله کرد.

جهان جنایت اردوگاه جبالیا را محکوم کرد/ هنوز خانواده‌هایی زیر آوار هستند

وزارت بهداشت در نوار غزه شمار قربانیان این حمله را بیش از ۱۰۰ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی اعلام کرد و همچنان بسیاری از ساکنان این اردوگاه جبالیا زیر آوار هستند.

از سوی دیگر، دفتر کمک‌های انسانی سازمان ملل اعلام کرد، ۲۷ هزار خانواده فلسطینی پس از تخریب منازل خود در نوار غزه در خیابان می‌خوابند. مراکز سازمان آنروا در غزه در حال حاضر سه برابر ظرفیت خود آوارگان فلسطینی را اسکان داده است.

رژیم صهیونیستی در بیست و ششمین روز از حمله خود به نوار غزه و ضمن تشدید حملات خود به سراسر این منطقه، حمله به تمامی تاسیسات و نیز نفوذ زمینی نیروهایش در غزه را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha