• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081007199
  • خبرنگار : 50034

مدیرامور عشایری استان همدان:

معلمان زن، قابلیت کار در مناطق عشایری را ندارند

معلمان زن، قابلیت کار در مناطق عشایری را ندارند

ایسنا/همدان مدیرامور عشایری استان همدان با تأکید براینکه در زمینه معلم دانش آموزان عشایر همچنان مشکل داریم، گفت: معلمان زن دانش آموزان عشایری قابلیت کار در مناطق عشایری  ندارند.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۵ سهمیه معلم عشایری به استان داده شده که ۱۷ معلم زن جذب شده که اصلا قابلیت کار در مناطق کوچ‌ را ندارند و تعدادی از این معلمان انصراف داده یا متقاضی تدریس در مناطق شهری و روستایی هستند.

وی با تأکید براینکه تعداد زیادی از دانش آموزان عشایر کوچ‌رو استان همدان معلم نداشتند، تصریح کرد: تعداد دانش آموزان عشایر کوچ‌رو این استان ۳۰۰ نفر است که ۱۵۰ دانش آموز در سال قبل واقعا معلم نداشتند.

وی با بیان اینکه چهار معلم مرد در کلاسهای درس دانش آموزان عشایری تدریس می‌کنند، یادآور شد: آموزش و پرورش اعلام کرده که این جذب‌ها از سوی سازمان اداری استخدامی صورت گرفته است.

کاویانی دلشاد تأکید کرد: ما مخالف معلمان زن نیستیم اما اگر قرار است معلم زن جذب شود بهتر است از زنان تحصیل کرده عشایری باشد تا توان کار در مناطق عشایری را داشته باشد.

مدیرامور عشایری استان همدان با اشاره به آغاز کوچ عشایر از استان، اظهارکرد: عشایر یک ماهی است که از مراتع به سمت مناطق پس چرا حرکت کردند و کم کم راهی استانهای جنوبی می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۱۷۰۰ خانوار عشایر استان کوچ‌رو هستند، یکی از مشکلات کوچ عشایر را از بین رفتن ایل‌راه‌ها دانست و افزود: ایل راه‌های عشایری از بین رفته است و مسیرها عوض شده‌اند که عشایر مجبورند از راه‌های دیگر و یا با ماشین کوچ کنند.

کاویانی دلشاد درباره خدمات‌رسانی به عشایر استان همدان نیز خاطرنشان کرد: آبرسانی به عشایر توسط شش تانکر صورت گرفته و در حال انجام است. همچنین ۹۰۰۰ لیتر سوخت امسال به عشایر استان داده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به عشایر استان ابلاغ شده بود که از ابتدای امسال ۱۶میلیارد تومان پرداخت شده و به تازگی نیز ۲۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیرامور عشایری استان همدان با بیان اینکه عشایر درخواستهای زیادی برای دریافت پنل‌های خورشیدی دارند، اظهارکرد: ۵۳۰ پنل خورشیدی در سال ۱۴۰۰ به عشایر استان همدان داده شد اما در دو سال گذشته هیچ پنلی از سوی شرکت توزیع برق استان داده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha