• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081007364
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

صیادان سهره‌های طلایی و قرقاول در دام محیط بانان آذربایجان شرقی افتادند

صیادان سهره‌های طلایی و قرقاول در دام محیط بانان آذربایجان شرقی افتادند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پارک ملی ارسباران از دستگیری شکارچی غیرمجاز قرقاول در داخل پارک ملی و منطقه حفاظت شده ارسباران خبر داد.

حاتم شیرچنگ با اعلام خبر دستگیری شکارچی قرقاول، اظهار کرد : ماموران و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل داخل پارک ملی و منطقه حفاظت شده ارسباران موفق به دستگیری این متخلف شدند.

وی افزود: طی تعقیب و گریز در حاشیه کلیبر چای متخلف را با یک قبضه اسلحه دو لول و تعدادی فشنگ به همراه لاشه دو قطعه قرقاول دستگیر و پرونده در مراجع قضایی در جریان است.

وی با اعلام این‌که قرقاول قفقازی از نظر سطح حفاظتی بسیار حائز اهمیت بوده و در فهرست سرخ IUCN در معرض خطر انقراض قرار دارد، عنوان کرد: شکار بی رویه آن موجب منقرض شدن نسل این‌گونه با ارزش خواهد شد.

شیرچنگ از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

سهره‌های طلایی از دام صیادان رهایی یافتند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز از دستگیری صیاد غیرمجاز سهره طلایی در حومه تبریز خبر داد.

مرتضی نعمت‌پور در این رابطه عنوان کرد: یک نفر صیاد غیرمجاز سهره طلایی در حین گشت و کنترل توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

وی ادامه داد: از این متخلف یک رشته تور صید پرندگان، یک عدد قفس مخصوص پرنده و تعدادی سهره طلایی کشف و ضبط و پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید غیرمجاز و تخریب محیط زیست مراتب را به این اداره اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha