• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402081007424
  • خبرنگار : 50039

معاون شهرداری گرگان عنوان کرد:

ورود بخش خصوصی برای رفع سد معابر گرگان/ گام نخست با اخطار قانونی

ورود بخش خصوصی برای رفع سد معابر گرگان/ گام نخست با اخطار قانونی

ایسنا/گلستان معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه برای رفع سد معابر مرکز استان گلستان جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: بر اساس تصمصیم اتخاذ شده، امور رفع سد معابر شهر گرگان به بخش خصوصی واگذار شد.

احمد سالاری ظهر چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات شهرداری گرگان در مدیریت و رفع سد معبر مرکز استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هرگونه سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها برای کسب و کار و هر عنوان اقدام دیگری ممنوع است.

وی با بیان اینکه در قانون به شهرداری تکلیف شده است تا از هر نوع سد معبر جلوگیری و نسبت به رفع آن اقدام کند، ادامه داد: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت سد معبر و بهبود وضعیت عبور و مرور شهروندان گرگانی در پیاده روها و خیابان‌ها، پس از انجام کار کارشناسی و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان مبنی بر برون سپاری و واگذاری امور مربوط به رفع سد معبر، به طور رسمی فعالیت پیمانکار بخش خصوصی در سطح شهر آغاز شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان با تأکید بر اینکه در این زمینه جلسه هماهنگی و توجیهی طرح با حضور نماینده دادستان شهرستان گرگان، «ابوالفضل تجری» نماینده شورای اسلامی شهر گرگان و پیمانکار طرح و مدیران مرتبط در سالن جلسات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان برگزار شد، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق شهروندان مهمترین مطالبه اقشار مختلف جامعه بوده و مدیریت شهری نیز در این خصوص تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نماینده دادستان گرگان نیز بر اطلاع رسانی لازم در اجرای این طرح را مهمترین راهکار در گام نخست دانستند، افزود: رفع سد معبر در ابتدای کار با تذکر رسانی و اخطار قانونی همراه خواهد بود و دست اندرکاران جهت اجرای موفق این طرح، راهکارهایی را عملیاتی می‌کنند که ضمن انجام وظیفه قانونی، احترام و شخصیت شهروندی دستفروشان نیز حفظ شود.

به گزارش ایسنا، در سطح شهر گرگان، خیابان‌های امام خمینی(ره)، کاشانی، ولی‌عصر(عج) و پاسداران شاهد پدیده نامتعارف اجتماعی دستفروشی بوده که گلایه همشهریان را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha