• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402081007484
  • خبرنگار : 50490

استاندارمازندران خبرداد

ایجاد شهر سلامت در ساری و رامسر/تجلیل از "پروفسور کتابچی" در روز مازندران

ایجاد شهر سلامت در ساری و رامسر/تجلیل از "پروفسور کتابچی" در روز مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه توجه به بحث گردشگری سلامت اولویت استان گفت: در راستای توسعه مازندران با وجود متخصصان برجسته مطابق با استانداردهای دنیا شهرسلامت در رامسر و ساری ایجاد می‌شود.

سید محمود حسینی‌پور امروز، ۱۰ آبان ماه در همایش جراحان مغز واعصاب دانشگاه علوم پزشکی بابل که با حضور ۲۵۰ جراح برجسته کشور برگزار شد با اشاره به اینکه وجود جنگل‌های هیرکانی در مازندران که در دنیا منحصر به فرد بوده و از نظر زیست محیطی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است اظهار کرد: مازندران سالانه پذیرای ۳۵ میلیون گردشگر داخلی است.

وی نیاز پزشکی را یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگران خارجی در مازندران برشمرد و تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم مازندران ایجاد گردشگری سلامت است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مراجعات زیادی از بیماران کشورهای عربی و کشورهای "سی آی اس" به مراکز درمانی مازندران می‌شود افزود: دو دلیل عمده استقبال آنها اعتماد به پزشکان حاذق ایرانی و ارزان بودن هزینه درمان در ایران است.

وی ادامه داد: هزینه عمل جراحی در خارج ۶ برابر کشور ایران است لذا بحث گردشگری سلامت، اولویت برنامه توسعه مازندران است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نخستین شهر سلامت مازندران در ساری و رامسر ایجاد می‌شود، یادآور شد: شهرسلامت مازندران با بهترین متخصصان رشته‌های مختلف مطابق با استانداردهای به‌روز دنیا و اروپا ایجاد و به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

ایجاد شهر سلامت در رامسر با سرمایه‌گذاری عرب‌ها

حسینی‌پور با اشاره به اینکه یک سرمایه‌گذار عربی با اعتبار ۵۰ میلیون دلار در رامسر برای این شهر سلامت سرمایه گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: این سرمایه گذار درخواست احداث هتل پنج ستاره برای شهر سلامت داشته است و اعلام کرده برترین و بهترین پزشکان ایرانی را رایگان در این هتل اسکان می‌دهد تا گردشگران سلامت که از کشورهای عربی و اروپایی به شهر سلامت می‌آیند از درمان بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در حوزه درمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که نه تنها به استان بلکه به استان‌های همجوار خدمات رسانی دارد که این ظرفیت را مدیون مرحوم آیت الله روحانی و دکتر کتابچی است.

حسینی‌پور تصریح کرد: دکتر کتابچی نه تنها در بعد علمی بلکه در بعد اخلاقی و اجتماعی بی‌نظیر و الگوی جامعه پزشکی کشور است، حمایت و اقدامات خیرخواهانه وی بر بیماران ضعیف جامعه برکسی پوشیده نیست، او استاد علم، اخلاق و نوعدوستی است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ارزنده پرفسور کتابچی این افتخار کشور از دیار مازندران امسال در روز مازندران مراسم تجلیل از این اسطوره بابلی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha