• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081007526
  • خبرنگار : 50214

رشد بالای صدور اسناد کاداستری روستاهای استان یزد

رشد بالای صدور اسناد کاداستری روستاهای استان یزد

ایسنا/یزد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رشد بالای صدور اسناد کاداستری اراضی و املاک روستایی، گفت: در سال گذشته مجموعا سه هزار و ۴۰۰ سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شد که امسال فقط در هفت ماه امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده است.

«مهدی اقبال» در این خصوص اظهار کرد: بر اساس قانون الحاق صدور سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن استان یزد و بر اساس تفاهم نامه با اداره ثبت اسناد و املاک در سال گذشته انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۴۳۶ جلد سند به عنوان سهمیه برای شهرها و روستاهای مشمول طرح در نظر گرفته شد که در پایان سال، بیش از ۳ هزار و ۴۶۱ جلد سند صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه عملکرد یکسال ۱۴۰۱ نسبت به سهمیه اعلامی ۲۳۳ افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از این نظر، یزد  رتبه اول کشور را کسب کرده است.

اقبال با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال ۱۴۰۱ مجموعا یکهزار و ۳۳۶ جلد سند در این بخش صادر شده است ، ادامه داد: امسال با رشد ۲۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۳ هزار و ۵۱۵ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

وی با درخواست از مردم مناطق روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای اسناد خود و نیز تعویض اسناد دفترچه‌ای، یادآور شد: با توجه به اینکه سندهای دفترچه‌ای برابر قانون جامع حدنگار از درجه اعتبار ساقط شده ، با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد استان، اقبال درباره وضعیت آمار امسال هم گفت: با تلاشهای جهادی و نذر خدمت همکاران و همکاری گسترده هر دو مجموعه در قالب قانون ساماندهی، سهمیه یک ساله که حدود سه هزار ۱۰۰ جلد بوده در ۶ ماه نخست سال محقق شد و امیدواریم با این روند تا پایان سال رشد بالا و فوق‌العاده‌ای را در صدور اسناد روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha