• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081007782
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

جهش تولید کشت ۷ محصول در دیمزارهای گیلان

جهش تولید کشت ۷ محصول در دیمزارهای گیلان

ایسنا/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبر داد و گفت: کشت گندم، جو، نخود، عدس، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی و علوفه‌ای در این طرح در شهرستان‌های رودسر، تالش، رودبار و سیاهکل اجرا خواهد شد.

صالح محمدی امروز، ۱۰ آبان در مراسم آغاز طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گیلان، گفت: تاکید مقام معظم رهبری به جهش تولید سبب راه اندازی طرح جهش تولید در دیمزارها در وزارت جهاد کشاورزی شده است.

وی افزود: کشت دیم ظرفیتی است که پیش از این کمتر به آن توجه شده بود و با توجه به شرایط سخت کشور و جنگ اقتصادی که دشمنان به ملت ایران تحمیل کرده‌اند باید از کشاورزان به عنوان وفاداران به نظام که همواره در عرصه تولید حضور دارند و به وظیفه خودشان عمل می کنند، یاد کرد.

جهش تولید کشت ۷ محصول در دیمزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به پشتیبانی همیشگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایران یکی از کشورهای قدرتمند در زراعت و دامپروری با پتانسیل بالا بوده و می‌توانیم با جهش تولید در دیمزارها به افزایش تولید کمک کرده و زنجیره ارزش غذایی و افزایش بهره‌وری را کامل کنیم.

محمدی با بیان اینکه چهار شهرستان رودسر، تالش، رودبار و سیاهکل با ۵۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت برای اولین بار در این طرح شرکت می‌کنند، ادامه داد: هدف این طرح با تامین امنیت غذایی از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح و بهره‌وری و ایجاد اشتغال و ماندگاری روستاییان در روستاهاست.

جهش تولید کشت ۷ محصول در دیمزارهای گیلان

وی با اشاره به سردمداری گیلان در بحث کشت گیاهان دارویی در کشور، یادآور شد: ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیمزار گیلان زیر کشت گل گاوزبان است و انتظار می‌رود با توجه به این بخش و اجرای این طرح رونق و تحول را شاهد باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: کشت گندم، جو، نخود، عدس، دانه های روغنی و گیاهان دارویی و علوفه ای در این طرح در چهار شهرستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha