• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081108032
  • خبرنگار : 30147

رئیس شبکه دامپزشکی:

بیش از ۴۰ تن گوشت سفید و قرمز در کاشمر طی 7 ماه اول امسال معدوم شد

بیش از ۴۰ تن گوشت سفید و قرمز در کاشمر طی 7 ماه اول امسال معدوم شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: بیش از ۴۰ تن گوشت سفید و قرمز غیر قابل مصرف در کاشمر ضبط و معدوم‌سازی شد.

سعید خانزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی کاشمر در راستای تحقق رسالت دامپزشکی و تأمین سلامت غذایی شهروندان بیش از ۴۰ تن گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی در کشتارگاه‌های این شهرستان طی ۷ ماهه اول سال جاری از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت دامپزشکی بر مبنای پیشگیری و از این جهت همسو و مصداق عینی پدافند غیر عامل است، به بیان عملکرد حوزه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی طی ۷ ماه اول سال جاری در شهرستان کاشمر پرداخت و اظهار کرد: در این مدت با انجام بازرسی بهداشتی لاشه‌ها در کشتارگاه دام توسط ناظر فنی- بهداشتی کشتارگاه و ناظر ذبح شرعی ۷ لاشه گاو و گوسفند به وزن بیش از ۲ تن به دلیل بیماری‌های مختلف از جمله تیلریوز، لاغری مفرط و ذبح غیرشرعی در خارج از کشتارگاه بعد از انجام بازرسی لاشه و امعاء و احشاء و آزمایش‌های تکمیلی لازم حذف و معدوم شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر به ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۱۹ هزار قطعه طیور به وزن بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم به علت عدم صلاحیت مصرف توسط ناظرین بهداشتی کشتارگاه طیور خادم الرضا اشاره کرد و افزود ۱۱ تن آلایش مرغ کشتاری در ۷ماهه امسال به دلیل عدم قابلیت مصرف در کشتارگاه طیور کاشمر از چرخه مصرف انسانی خارج و پس از اصلاح در واحد تبدیل ضایعات به پودر گوشت برای مصرف در خوراک طیور و آبزیان تبدیل شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: نظارت بهداشتی دامپزشکی در تمامی مراحل تولید و پرورش، حمل، کشتار و توزیع فرآورده‌های خام دامی انجام و نظارت بهداشتی بر استحصال گوشت در کشتارگاه نیز یکی از موارد نظارت دامپزشکی بوده که به‌صورت جد در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: ارتقاء بهداشت مواد غذایی شهروندان از مهمترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود.

خانزاده در پایان با اعلام اینکه خط قرمز دامپزشکی سلامت شهروندان است، به شهروندان توصیه کرد: قبل از اقدام به تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین افزود: شهروندان هر کجا و هر زمانی که تخلفی در حوزه سلامت فرآورده‌های خام دامی مشاهده کردند مراتب را برای پیگیری از طریق شماره تلفن ۵۵۲۲۷۳۱۳ به شبکه دامپزشکی کاشمر گزارش نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha