• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081108151
  • خبرنگار : 50590

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

پیگیر اختصاص اعتبار برای تسریع در پروژه‌های بهداشت و درمان همدان هستیم

پیگیر اختصاص اعتبار برای تسریع در پروژه‌های بهداشت و درمان همدان هستیم

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: پیگیر اختصاص اعتبار لازم در مجلس برای تسریع در پروژه‌های بهداشت و درمان در همدان هستیم.

حسین‌علی شهریاری پنجشنبه ۱۱ آبان در همایش تجلیل از خیرین سلامت همدان، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما خیرپرور است و در این شرایط اقتصادی کشور خیرین زیادی دست نیازمندان را می‌گیرند به طوریکه سال گذشته خیربن بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان در مجمع کمک کردند که قدردان هستیم. 

وی افزود: در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری از پس هزینه‌های درمان برنیامده و بسیاری از کشورها با کمک خیرین اداره می‌شوند، مردم ایران نیز ذاتا خیر هستند و در کمک به نیازمندان همواره پای کار بوده‌اند به طوریکه در حال حاضر در سراسر کشور ۵۶ مجمع خیرین سلامت و بیش از ۳۰۰ شعبه جمع خیرین سلامت فعال است.

به گزارش ایسنا، شهریاری با بیان اینکه استان همدان در حوزه مجمع خیرین پیشرو است، ادامه داد: یک سال بعد از تشکیل مجمع خیرین کشور در این استان نیز مجمع خیرین سلامت شکل گرفت که تاکنون توانسته است اقدامات و پروژه‌های مهمی را اجرایی کند در ضمن تلاش می‌کنیم بنیاد فرشچیان را در ادامه اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان همدان پای کار بیاوریم. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای تهیه تجهیزات مرکز پیوند مغز و استخوان و آزمایشگاه ژنتیک همدان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تا حد توان کمک‌هایی داشته باشیم. 

وی بیان کرد: قول می‌دهم در فصل بودجه نیز کمک خاصی برای همدان داشته باشیم تا پروژه‌های بهداشت و درمان تسریع شود و مشکلات کاهش یابد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه همراهی خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی همدان را شاهد هستیم، گفت: خیرین در خدمت دانشگاه‌ها هستند و براساس اولویت و نیازها که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند، اقداماتی را انجام می‌دهند. 

شهریاری با تأکید به اینکه در مجمع خیرین سلامت سعی شود براساس وسع خیر پروژه‌ای تعریف شود تا به صورت کامل توسط وی اجرایی شود چراکه تجربه موفقی در ساخت پروژه با مشارکت خیر و دولت  نداریم، گفت: خیرین کار را برای خدا می کنند و کار خیر هم قبل از اینکه به دست نیازمند برسد، به خداوند می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه زنان خیر همکاری خوبی در حوزه سلامت دارند، اظهار کرد: معتقدم هرجا زنان ورود می‌کنند موفقیت کار بیشتر است و این به فیزیولوژیک زنان برمی‌گردد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور به نقش مهم زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و از نقش برجسته مادران ایرانی در جنگ تحمیلی نیز سخن به میان آورد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مردم بیمار شوند چراکه در صورت بیماری از پس درمان برنمی‌آیند، گفت: باید پیشگیری را جدی در دستور کار قرار داده و سطح سواد سلامت را با خودمراقبتی در جامعه افزایش دهیم.

شهریاری با بیان اینکه خوشبختانه خیرین حوزه سلامت در دوران کرونا ورود خوبی داشتند، یادآور شد: در چند ماه ابتدای کرونا خیرین ۱۶۴ میلیارد تومان کمک کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha