• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402081108352
  • منبع : یادداشت

چقدر بی انصاف‌اند

چقدر بی انصاف‌اند

مقاومت دنبال جنگ و تنش نیست، بالعکس آمریکایی ها(دنبال جنگ هستند)، چون تا همینجا بزرگ ترین پیروزی را کسب کرده و دوران جدید آغاز شده است. همه محور مقاومت هم یکدل پای این آغاز است.

به گزارش ایسنا، محسن فایضی در یادداشتی نوشت:

به بهانه یک خبر و شایعه شروع میکنم،اسماعیل هنیه:«آماده مذاکره سیاسی برای راه حل دو کشوری با پایتختی قدس هستیم.»

این جمله و شبیه این در رسانه های مختلف فارسی دست به دست میشه؛ کاش حداقل کمی شبیه این هم پیدا می‌شد در فضای عربی و الجزیره و حماس و....تا بگیم لابد یک کم بدترجمه شده !

اما داستان چیه؟هنیه در سخنرانی دیشب در بخشی از صحبت هاش گفته:" این جنبش طرح جامعی را در مورد وضعیت کنونی به طرف‌های مقابل ارائه کرده است که از توقف جنگ، سپس بازگشایی کامل گذرگاه‌ها و پس از آن انعقاد قرارداد مبادله اسرا آغاز می‌شود تا با پایان اشغالگری به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف ختم شود."

 کلمات «اشغالگری» و «پایتختی کل قدس» برای کشور فلسطین، ادبیات ثابت حماسی ها در حدود ۱۰ سال گذشته و پس از به روز رسانی و ایجاد سند سیاسی جدید حماس است. ادبیاتی که مشخص است حرف از تشکیل فلسطین است. ادبیاتی که تنها کمی لحن نابودی اسرائیل درون آن نیست؛ اما هیچ کس و رسانه ای از آن برداشت به دو دولت نمی‌کند. 

چون عملکرد، کنش گری و مواضع رسانه و اشخاص حماس مشخص است که دنبال آزادی کل فلسطین نهر تا بحر است.

آنهایی که در میانه "طوفان الاقصی" بزرگ ترین گام و به تعبیر رهبری آغاز دوران نابودی رژیم، هنوز هم سعی دارند به حماس بدبین باشند یا از لابلای حرف ها و تاریخ و کتب روایت ضد حماس استخراج کنند، یا اقدامات ایران را با قطر و ترکیه و با کلماتی چون عدم جرات و تماشاچی بودن و....مقایسه می‌کنند؛ انصافا خیلی در حق مقاومت و جمهوری اسلامی بی انصاف اند؛ بی انصافی ای که با طولانی شدن جنگ در حال بیشتر شدن هم هست؛ نه به این شوری، نه به آن شیرینی که صحبت جمعه سید حسن را آغاز جنگ جهانی می‌دانند و توقع دارند!

در یک کلمه: جمهوری اسلامی و مقاومت دنبال جنگ و تنش نیست، بالعکس آمریکایی ها (دنبال جنگ هستند)، چون تا همینجا بزرگ ترین پیروزی را کسب کرده و دوران جدید آغاز شده است. همه محور مقاومت هم یکدل پای این آغاز است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha