• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081208480
  • خبرنگار : 50026

فرماندار خوسف: 

دانش‌آموزان رکن پیروزی انقلاب اسلامی هستند

دانش‌آموزان رکن پیروزی انقلاب اسلامی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار خوسف با اشاره به اینکه دانش‌آموزان رکن پیروزی انقلاب اسلامی هستند، گفت: در کشور ما نسل جوان ودانش آموزان، سهم بزرگی ازتحولات و پیشرفتهای کشور را بر عهده داشته و شاهد حضور دانش‌آموزان در عرصه‎های مختلف هستیم.

سید علی حسینی، در گفت و گو با ایسنا، گفت: تاریخ انقلاب مقدس جمهوری اسلامی گواه بر این حقیقت است که جوانان، دانش آموزان و دانشجویان این مرز و بوم همواره رکن اصلی پیروزی در تمام مراحل انقلاب اسلامی و عمر ۴۴ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: نقاط عطف انقلاب اسلامی ماحصل، فتنه‌ها، توطئه‌ها و ظلم استکبار جهانی بود که با شکل گیری بیداری و آگاهی در مردم و به ویژه جوانان متدین کشور منجر به رسوایی استکبار جهانی شد.

حسینی با اشاره به تبعید امام خمینی ( ره ) در سال ۱۳۴۳ گفت: علی الرغم برنامه دشمن برای محو نام و افکار امام و تبعید ایشان در مهر ماه سال ۵۷ به فرانسه، به خواست خدواند متعال صدای انقلاب از قلب اروپا به گوش جهانیان رسید و چهارده سال پس از تبعید امام عظیم الشان و در سالروز این واقعه، قیام جوانان و دانش آموزان ارکان رژیم طاغوت را به لرزه در آورد.

وی ادامه داد: دانش آموزان از پیشگامان مبارزه در نهضت امام خمینی (ره ) بودند و شهادت دانش آموزان و جوانان در ۱۳ آبان ۵۷ هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست و آتش انقلاب را شعله ورتر کرد.

حسینی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گفت : این روز نیز دیگر واقعه تاریخی دوران معاصر ایران است که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

فرماندار خوسف با بیان این نکته که نقطه آغاز دشمنی آمریکا و نظام سلطه با ایران، جمهوری اسلامی یا انقلاب اسلامی نبوده است، خاطر نشان کرد: روزنگار وقایع و تاریخ ایران پر از دشمنی‌های استکبار بوده و هر روزِ این انقلاب، یادآور حماسه‌ها و دلاوری‌های جوانان این مرز و بوم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha