• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402081208494
  • خبرنگار : 30189

مدیرعامل بنیاد البرز اعلام کرد:

۴۲ دانش‌آموز در جایزه البرز تجلیل می‌شوند

۴۲ دانش‌آموز در جایزه البرز تجلیل می‌شوند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از تجلیل ۴۲ دانش آموز در آیین جایزه البرز ۱۴۰۲ دانش آموزی خبر داد و گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در مقطع متوسطه اول بیش از دو هزار نفر بود که ۷۳ درصد شرکت‌کنندگان دانش آموزان دختر بودند و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، حیدر ارشدی ـ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ـ در ابتدا ضمن محکوم کردن نقض فاحش حقوق بشر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به شرح اقدامات بنیاد فرهنگی البرز و مأموریتی که برای بنیاد تعریف شده پرداخت و گفت: جایزه البرز باسابقه‌ترین جایزه علمی با بیش از نیم قرن قدمت به شمار می آید که بر اساس سنت حسنه وقف به برگزیدگان اعطاء می‌شود و وابستگی مادی به هیچ دستگاه و نهاد دولتی ندارد و برای متقاضیان نیز هیچ هزینه‌ای ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب برگزیدگان پس از اعلام فراخوان و نامزدی افراد واجدالشرایط صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: از سال ۱۳۴۲ تاکنون به دانشجویان زیادی وام داده شده و از اوایل سال ۱۳۹۰ که اعطای جوایز به صورت رسمی انجام شده، شاهد هشت همایش استانی و ۱۱ همایش ملی بوده‌ایم. 

ارشدی افزود: در شصت و یکمین سال، اعطای جایزه البرز در دو بخش رقم خورده است. بنیاد سالانه دو همایش در دو زمان ثابت برگزار می‌کند. یکی نیمه اردیبهشت که از طلاب و دانشجویان تجلیل به عمل می آید و دیگری در نیمه آبان که دانش آموزان برتر تجلیل می شوند. در سال جاری مراسم ابتدایی که همایش نخبگان بود، در نیمه اردیبهشت برگزار شد و از ۶۱ نفر تقدیر به عمل آمد. در حوزه دانش آموزی در دو شاخه نظری و کار و دانش از دانش آموزان تجلیل به عمل می آید.

وی با اشاره به نحوه انتخاب دانش آموزان برتر عنوان کرد: به دنبال انتشار فراخوان و بخشنامه از سوی آموزش و پرورش، دانش آموزان اطلاعات لازم را برای شرکت در این رقابت کسب می کنند و با توجه به محدودیتی که در انتخاب نفرات وجود دارد، شرایط سخت گیرانه برای شرکت کنندگان مانند کسب معدل بالای ۱۹ در نظر گرفته شده است. معمولا در بازه زمانی یک ماهه ثبت نام از ۲۰ تیر تا ۲۰ مرداد انجام می شود. امسال بیش از سه هزار نفر برای شرکت در این رقابت ثبت نام کردند. تعداد ثبت نام کنندگان در متوسطه اول بیش از دو هزار نفر بود که ۷۳ درصد شرکت‌کنندگان دانش آموزان دختر بودند و نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: به لحاظ رشته تحصیلی، ۱۹ درصد شرکت‌کنندگان در شاخه فنی و حرفه ای و مابقی ۴۱ درصد در رشته علوم تجربی، ۱۵ درصد ریاضی و ۲۵ درصد در رشته معارف ثبت نام کردند. با خاتمه ثبت نام از ۲۲ مرداد تا ۳۰ شهریور دانش آموزان اطلاعات خود را در سایت بارگذاری کردند و تا پایان مهرماه داوری و انتخاب افراد برتر انجام شد. در نهایت ۴۴ نفر در دو مقطع متوسطه اول و دوم به بنیاد البرز معرفی شدند با توجه به اینکه دو نفر در سال های قبل در بخش دانش آموزی برنده شده بودند و امکان دریافت جایزه در هر دوره فقط یک بار برای افراد وجود دارد،‌ این دو نفر از لیست افراد برتر حذف شدند و ۴۲ نفر در مراسم مفتخر به دریافت جایزه خواهند شد.

وی افزود: در دوره متوسطه اول، ۲۵ نفر (۹ پسر و ۱۶دختر) و در متوسطه دوم ۱۷ نفر (۱۱ پسر و ۶ دختر) طی مراسمی که روز دوشنبه ۱۵ آبان ساعت ۹ صبح با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل ارم تهران برگزار می شود، تجلیل خواهند شد.

ارشدی با بیان اینکه مبلغ جایزه البرز ۱۴۰۲ نست به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است گفت: به دانش آموزان برتر در پایه متوسطه اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و متوسطه دوم هر نفر ۴۵۰ میلیون ریال همراه با گواهی البرز اعطا می شود.

وی عنوان کرد: مأموریت بنیاد فرهنگی البرز تا مرحله شناسایی دانش آموزان برتر و اعطای جایزه است و از اینجا به بعد سایر مجموعه ها وظیفه بهره برداری از این ظرفیت‌ها و بکارگیری آنها را دارند. البته در بنیاد البرز به لحاظ دغدغه ای که داریم تلاش‌های مختلفی به لحاظ استفاده از تسهیلات و همکاری با مراجع تصمیم گیر دولتی صورت گرفته و در این زمینه یک تفاهم نامه بین بنیاد البرز و بنیاد نخبگان منعقد شده و به دنبال این هستیم برندگان جایزه بتوانند از تسهیلات بنیاد استفاده کنند. همچنین به دنبال این هستیم که شبکه ای علمی و نخبگانی ایجاد کنیم که هم افزایی موثر بین نخبگان کشور ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز درخصوص شرایط پذیرش افراد در این رقابت عنوان کرد: آنچه به عنوان معدل در پایان هر سال اعلام می شود معتبرترین مدرک علمی است و البته این نکته هم لحاظ کردیم که شاخص تعیین نمره نفرات برتر صرفا کارنامه نیست و در بخش پرورشی، علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی از دانش آموزان مستندات دریافت می کنیم. برنده البرز صرفا تک ساحتی و علمی نیست. بخشی از امتیاز منتخبان معدل و بخشی به سایر فعالیت‌ها اختصاص دارد.  

وی تصریح کرد: آذرماه به مدت یک ماه زمان فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش نخبگان است که می تواند با مراجعه به سایت شیوه‌نامه‌ها را مطالعه کنند و در صورتی که واجد شرایط بودند، اقدام به ثبت نام کنند.

در پایان این مراسم پوستر بخش نخبگانی جایزه البرز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha