• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081208584
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه موقت رشت:

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال جنبه بین المللی دارد

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال جنبه بین المللی دارد

ایسنا/گیلان امام جمعه موقت رشت، از مردم گیلان خواست مانند همیشه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال حضور پر شور و گسترده داشته باشند و تاکید کرد: راهپیمایی امسال جنبه بین المللی دارد و مردم با حضور خود خشمشان را نسبت به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز، ۱۲ آبان ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن یوم الله سیزدهم آبان، از این روز به عنوان نماد استکبارستیزی ملت ایران یاد کرد و گفت: تبعید معمار کبیر انقلاب در سال ۴۳، شهادت جمعی از دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ از جمله رخدادهای تاریخی این روز بزرگ هستند.

وی از مردم گیلان خواست مانند همیشه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال حضور پر شور و گسترده داشته باشند و تاکید کرد: راهپیمایی امسال جنبه بین المللی دارد و مردم با حضور خود خشمشان را نسبت به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد می زنند.

امام جمعه موقت رشت دشمنی آمریکا با ملت ایران را دارای سابقه دانست و افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال چپاول ملت ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان و غارت منابع کشورها بوده است، اما ملت مسلمان و شریف ایران هرگز در مقابل دشمن سر خم نکرده و استکبار را به زانو درآورده است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تحقق اهداف اقتصادی خود اقدام به نابودی کشورها می کند، گفت: آمریکا در دوران قبل از انقلاب با نفوذ مستقیم و غیر مستقیم در مراکز اجرایی و علمی و نظامی و اقتصادی کشور، اهداف شوم خود را دنبال می کرد، اما انقلاب اسلامی در مقابل زیاده خواهی های استکباری ایستاد و دست دشمنان را از کشور و منطقه کوتاه کرد.

حجت الاسلام قربانپور، سازمان های بین المللی خودساخته آمریکا را پوششی برای اقدامات ضد انسانی استکبار دانست و بیان کرد: سازمان های بین المللی فقط به فکر تامین منافع ابرقدرت ها هستند.

وی «مرگ بر آمریکا» را مکتب ضد استکباری ملت ایران دانست و متذکر شد: ملت ایران با هوشیاری و بصیرت و دشمن شناسی و مقاومت خود دست استکبار را رو کردند.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه اشاره و عنوان کرد: مردم فلسطین و غزه در عین مظلومیت همچنان در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کرده اند و دنیا را به تحیر وا داشته اند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به الگوگیری کشورهای منطقه از مقاومت ملت ایران، اضافه کرد: حماس و جبهه مقاومت فلسطین با ایمان و خوداتکایی روز به روز قوی تر شده و زمینه نابودی اسرائیل را فراهم ساخته است. در واقع اقدامات نظامی انجام شده از سوی حماس در عملیات طوفان الاقصی باید جزو دروس نظامی کشورهای دنیا باشد.

وی مقاومت را ریشه در آموزه های مکتب اسلام و حکومت اسلامی دانست و بیان کرد: ملت ایران با تمام وجود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و از مقاومت رزمندگان فلسطینی حمایت می کند؛ البته خطاب ما به برخی از کشورهای منطقه است که در دوران پسااسرائیل، آبرویی نخواهند داشت.

امام جمعه موقت رشت در پایان از مسئولان خواست پیگیر جذب اعتبارات ملی و استانی جهت افتتاح پروژه های نیمه تمام استان باشند و گفت: توسعه استان گیلان نیازمند تعامل قوای سه گانه است تا گره از مشکلات باز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha