• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081208676
  • خبرنگار : 50130

وزیر راه و شهرسازی

کردستان سرزمین فرصت های ترانزیتی است

کردستان سرزمین فرصت های ترانزیتی است

ایسنا/کردستان وزیر راه و شهرسازی کردستان را سرزمین فرصت های ترانزیتی ذکر کرد و گفت: توسعه ترانزیتی کردستان سود زیادی برای کشور دارد.

بذرپاش امروز جمعه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی صورت گرفته در توسعه راه های استان اظهار کرد: توسعه ترانزیتی کردستان و مرز باشماق علاوه بر استان، نفع بسیار زیادی برای کل کشور به دنبال دارد.

وی کردستان را سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی ذکر کرد و افزود: باید بیشتر از این ها،  از پتانسیل های کردستان استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به راه اندازی فرودگاه سقز و اهمیت آن در افزایش و توسعه حمل و نقل استان بیان کرد: مردم سال ها منتظر افتتاح این فرودگاه بودند و این امر خوشبختانه در سفر دوم ریاست جمهوری به کردستان صورت گرفت.

 وی، پروژه کلیدر جاده ای شمال به جنوب کشور در منطقه غرب را از جمله مهمترین پروژه های عمرانی کشور دانست و اعلام کرد: حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان طی این سفر به حوزه کردستان اختصاص یافته است، که درخواست می شود این میزان افزایش یابد؛ با توجه به اتفاقات تلخ و تصادفات جاده ای زیادی که در کردستان به وقوع می‌پیوندد، اتمام این پروژه‌ه برای استان بسیار با اهمیت است.

وی بهره‌برداری از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری، را دستاوردهای مهم این سفر اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در این حوزه تعریف شده است. 

بذرپاش ادامه داد: ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۸ نقطه آن رفع شده و ۸ نقطه دیگر باقی مانده که نیازمند مهندسی وسیعی در سطح استان است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ناحیه نایسر در سنندج اعلام کرد: افتتاح، پارک، ۶ پروژه بازآفرینی، مدرسه و پارک و ... نیز در نایسر بهره برداری شد که کافی نبوده و باید این اقدامات افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کردستان به واسطه توپوگرافی خاص به لحاظ تامین زمین برای نهضت ملی مسکن مشکل دارد که با توجه به اقدامات صورت گرفته اکنون فقط در دو شهر استان مشکل داریم.با بانک های استان نیز توافقات خوبی برای پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن ملی صورت گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha