• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081308800
  • خبرنگار : 71145

بیست‌ و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی

جنایت جدید اشغالگران در اردوگاه جبالیا/ شمار شهدا به ۹۴۸۸ تن رسید

جنایت جدید اشغالگران در اردوگاه جبالیا/ شمار شهدا به ۹۴۸۸ تن رسید

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شده است، که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رژیم اشغالگر حملات خود را به مناطق وسیعی در شمال نوار غزه تشدید کرد، قایق‌های ماهیگیران، اردوگاه نصیرات، محوطه بیرونی بیمارستان‌ها، مساجد، برج مهندسان و اردوگاه المغازی از جمله محورهای حملات صهیونیست‌ها در بیست‌ونهمین روز جنگ بودند.

زخمی شدن ۲۱ آواره طی بمباران اشغالگران در ورودی اورژانس بیمارستان قدس

هلال احمر فلسطین گفت: بر اثر حمله نیروهای اشغالگر به ورودی اورژانس بیمارستان قدس ۲۱ آواره مجروح شدند.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: هدف قرار دادن ورودی اورژانس بیمارستان قدس غزه توسط اشغالگران، خسارات زیادی به بار آورد.

اشغالگران مدرسه الفاخوره، محل اسکان آوارگان اردوگاه جبالیا را بمباران کردند

خبرنگار الجزیره گفت: اشغالگران رژیم صهیونیستی مدرسه الفاخوره که هزاران آواره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را اسکان داده است، بمباران کردند. در این حمله تاکنون ۱۵ تن شهید و بیش از ۵۴ تن زخمی‌ شده‌اند. خبرنگار خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، جنگنده‌های اشغالگران مدارس السوق در وسط اردوگاه جبالیا را در حالیکه ده‌ها آواره آنجا بودند، بمباران کردند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه تاکید کرد که اشغالگران آوارگان پناه گرفته در مدرسه الفاخوره را با فسفر سفید هدف قرار دادند.

این امر پس از آن صورت گرفت که اشغالگران مدرسه اسامه بن زید در منطقه الصفطاوی که ده‌ها آواره مستقیماً در شمال نوار غزه در آن مستقر هستند را با گلوله‌های ضد تانک هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۲۰ فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

اردوگاه جبالیا سه شنبه و چهارشنبه گذشته نیز هدف دو کشتار صهیونیست‌ها قرار گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر ساختمان‌های جدید دانشگاه الازهر در المغرقه غزه را بمباران کردند.

اشغالگران خانه اسماعیل هنیه را بمباران کردند

خبرنگار الجزیره گفت: پهپاد رژیم صهیونیستی خانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در اردوگاه الشاطی در غزه با موشک بمباران کرد.

هنیه روز چهارشنبه ارتش اشغالگر را به تلفات بیشتر در نوار غزه تهدید و فاش کرد که حماس چشم اندازی جامع ارائه کرده است که با توقف تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، باز کردن گذرگاه‌ها و انعقاد قرارداد تبادل اسرا آغاز می‌شود.

حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب غزه به منظور آمادگی برای گسترش تهاجم زمینی

خبرنگار الجزیره از حملات صهیونیست‌ها و درگیری‌ها در جنوب غزه خبر داد. اشغالگران حملات شدیدی را در مناطق جنوب شهر غزه آغاز کردند که به نظر می‌رسد مقدمه‌ای برای افزایش مناطق تهاجم زمینی باشد.

خبرنگار العربی الجدید از گلوله باران شدید توپخانه در مناطقی که نیروهای اشغالگر زمینی در شمال غربی شهر غزه مستقر هستند، صحبت کرد.

حملات ارتش اشغالگر همچنین به منزل خانواده ابو حجیله در محله الشجاعیه چهار شهید و هشت زخمی برجای گذاشت.

ارتش اشغالگر از هجوم به جنوب نوار غزه و درگیری با رزمندگان مقاومت خبر داد. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد، نیروهای زرهی و مهندسی آن در تهاجم متمرکز به جنوب نوار غزه، برخی ساختمان‌ها و مواد منفجره را خنثی کرده‌اند و این ارتش همچنین از درگیری با یک گروه مسلح خبر داد.

از طرفی دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در محورهای بیت حانون و اریز در شمال غزه در جریان است.

تداوم حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی

مدیر بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: زخمی‌ها نمی‌توانند از ترس هدف قرار گرفتن به گذرگاه رفح بروند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه نیز تاکید کرد: ۴۶ خبرنگار از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر شهید شده‌اند. به گفته این دفتر، اشغالگران دفاتر آژانس‌های خبری را بمباران می‌کنند و خبرنگاران مجبور شده‌اند در بیمارستان‌ها، خیابان‌ها و هر مکان دیگری فعالیت خود را ادامه دهند.

این دفتر افزود: اشغالگران طی ساعات گذشته به حملات به تمام تاسیسات حیاتی در غزه ادامه داده‌اند، به طوریکه طرح‌های انرژی‌ خورشیدی، مولدهای برق تغذیه کننده بیمارستان‌ها و موسسات و منازل شهروندان به خصوص در مناطق اطراف بیمارستان‌ها از این حملات در امان نبوده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  بامداد شنبه حملات شدیدی به محله النصر در غرب غزه، مناطق العطاطره و السودانیه و شمال بیت لاهیا در شمال غزه انجام دادند. همچنین خانه‌هایی را در بیت حانون، جبالیا، محله النصر در اطراف بیمارستان اندونزی در شهر غزه و در محله التفاح در شرق شهر هدف قرار دادند. در پی بمباران آوارگان توسط هواپیماهای اشغالگر در ورودی بیمارستان النصر در غرب شهر غزه، تعدادی شهید و مجروح شدند. در پی بمباران آوارگان توسط هواپیماهای اشغالگر در ورودی بیمارستان النصر در غرب شهر غزه، تعدادی شهید و مجروح شدند. اطراف بیمارستان القدس در منطقه تل الهوا در غرب شهر غزه شاهد حملات اشغالگران بود. اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نیز از حملات در امان نماند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنین بمباران منازل شهروندان در اردوگاه‌های نصیرات و البریج را ادامه داد.

بر اساس آنچه این خبرگزاری گزارش داد، هواپیماها و توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین چندین حمله به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و منطقه القراره در شرق آن انجام دادند. در حمله‌ای به یک خانه در خان یونس سه تن شهید شدند. در پی بمباران منزل خانواده النجار در منطقه کراج در رفح چهار شهید به بیمارستان منتقل شدند. نیروهای اشغالگر همچنین خیابان المنصوره در محله الشجاعیه در شرق غزه را بمباران کردند. منازل محل‌هایی نظیر دیر البلح، خان یونس و رح و محله الزیتون و الشجاعیه و النصر از صبح امروز هدف بمباران صهیونیست‌هاست. همچنین بالگردهای نظامی صهیونیست خیابان الرشید در غرب غزه را بمباران کردند.

«وفا» گزارش داد که در این بمباران به گفته منابع، شماری از زنان و کودکان شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی که دو خانه در اردوگاه نصیرات و شهر رفح در نوار غزه را هدف قرار دادند، هفت تن شهید شدند. اردوگاه نصیرات از زمان آغاز جنگ غزه در حدود یک ماه پیش شاهد بیش از یک کشتار توسط نیروهای اشغالگر بوده است. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، مروان حمد، رئیس شهرداری الزهرا به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌اش در حمله به اردوگاه النصیرات به شهادت رسیدند.

به گزارش این خبرنگار، اشغالگران تنها مولد اصلی برق در بیمارستان الوفا را هدف قرار دادند و آن را از کار انداختند. نیروهای اشغالگر در عین حال پنل‌های خورشیدی در شهر غزه را هدف قرار دادند که تنها منبع تامین انرژی برای ساکنان باقی مانده غزه است. نیروهای اشغالگر در ادامه جنایات خود مخزن آب محله‌های شرق رفح را بمباران کردند. حملات در تل الزعتر در شمال غزه و در نزدیکی بیمارستان اندونزی ادامه دارد. نیروهای صهیونیست در عین حال ورودی بیمارستان کودکان النصر در غرب غزه را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی ۲ مسجد را ویران کرد

ارتش اشغالگر صبح روز شنبه دو مسجد را در فاصله دو ساعت در جنوب شهر غزه تخریب کرد. رسانه‌های عربی گزارش دادند که یک حمله اشغالگران مسجد امام علی بن ابی طالب و یک خانه در کنار آن را در خیابان هشت در جنوب شهر غزه ویران کرد.

این رسانه‌ها افزودند: اسرائیل دو ساعت پس از بمباران مسجد علی بن ابیطالب، مسجد الاستجابه را نیز ویران کرد. در این رابطه یک خبرنگار الجزیره گفت: در حمله اشغالگران به مسجدی در محله الصبره در جنوب شهر غزه این مسجد تخریب شد.

خبرنگار المیادین نیز گفت، در حمله جنگنده‌های اشغالگران به منزلی در نزدیکی مسجد ابوبکر الصدیق در محله الزیتون در شرق غزه حمله کردند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که تعداد مساجد تخریب شده توسط اشغالگران صهیونیست در بمباران‌های مستمر نوار غزه به ۵۴ مسجد رسیده در حالیکه سه کلیسا نیز خسارات شدیدی دیده است.

آتش گرفتن قایق‌های ماهیگیران غزه در پی حملات صهیونیست‌ها

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد، در اثر حملات قایق‌های جنگی اشغالگران در ساحل رفح قایق‌های ماهیگیران فلسطینی آتش گرفت.

شنیده شدن صدای آژیر خطر در ایلات/ ادامه حملات صهیونیست‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که بیش از ۱۰ قایق ماهیگیری پس از حملات قایق های مسلح اشغالگران در سواحل رفح در جنوب نوار غزه در آتش سوختند.

اذعان ارتش اشغالگر به هلاکت ۳۴۱ سرباز خود در جنگ

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در ۱۶ مهر ماه، خانواده‌های ۳۴۱ سرباز را از کشته شدنشان مطلع کرده‌است.

هاگاری همچنین با اعلام اینکه به ۲۴۲ خانواده اطلاع داده شده‌است که بستگان آنها زندانی حماس هستند، افزود، به تلاش برای بازگرداندن آنها ادامه خواهند داد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در ایلات

شبکه الجزیره به نقل از جبهه داخلی اراضی اشغالی اعلام کرد، آژیرهای خطر در ایلات شنیده شد.

این در حالی است که ارتش اشغالگر مدعی شد، آژیرهای خطر به اشتباه در ایلات به صدا درآمدند.

گوترش: از بمباران آمبولانس‌ها توسط اسرائیل در غزه وحشت کردم

امروز شنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، احساس «وحشت» خود را از حمله ارتش اشغالگر به کاروان آمبولانس در غزه در روز جمعه ابراز و تاکید کرد که درگیری بین صهیونیست‌ها و حماس «باید متوقف شود».

شنیده شدن صدای آژیر خطر در ایلات/ ادامه حملات صهیونیست‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی غزه

گوترش در بیانیه‌ای گفت: «از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم.» وی افزود: «تصاویر اجساد پراکنده در خیابان مقابل بیمارستان دلخراش است.»

اشغالگران یک مدرسه محل اسکان آوارگان، ورودی بیمارستان الشفاء و اطراف بیمارستان‌های قدس و اندونزی در نوار غزه و کاروان‌های آمبولانس در حین انتقال مجروحان به گذرگاه رفح را هدف قرار دادند که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

افزایش شمار شهدای غزه

در آخرین آمار، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفت اکتبر به ۹۴۸۸ شهید از جمله ۳۹۰۰ کودک و ۲۵۰۰ زن رسیده‌است. ۲۲۰۰ گزارش مفقودی نیز دریافت کرده‌ایم که ۱۲۵۰ مورد مربوط به کودکان است.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ۱۵۰ عضو کادر درمان شهید شده و ۵۷ آمبولانس نابود شده‌اند. همچنین ۷۰ درصد شهدا و زخمی‌های حملات در غزه زنان و کودکان هستند.

به گفته این وزارتخانه، اشغالگران صهیونیست در ساعات گذشته دست به ۱۰ جنایت بزرگ زده‌اند که ۲۳۱ شهید برجای گذاشت. جامعه جهانی برای بازنگری در مواضعش در قبال جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت و کادر پزشکی ما در برابر امتحان بزرگی قرار دارند.

وزارت بهداشت غزه توضیح داد: اشغالگران عمدا ۱۰۵ موسسه بهداشتی را بمباران کردند و ۱۶ بیمارستان را از کار انداختند.

از طرفی وزارت داخلی غزه تاکید کرد: بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه با توجه به کمبود شدید سوخت موتورخانه‌هایش کامل از کار افتادند.

سخنگوی یونیسف: تشدید تنش در غزه به قیمت جان کودکان تمام می‌شود

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به الجزیره گفت: تعداد تلفات کودکان در غزه غیرقابل قبول است و ما خواستار آتش بس فوری هستیم. تشدید تنش در غزه به قیمت جان کودکان تمام می‌شود و این بسیار تاسف بار است.

القسام تجمع خودروهای هجومی در شمال غرب بیت لاهیا را هدف قرار داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که تجمع خودروهای نظامی صهیونیست در حال نفوذ به شمال غرب بیت لاهیا را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد. القسام همچنین با سلاح‌های مختلف با نیروهای صهیونیستی در محور العطاطره در غرب بیت لاهیا درگیر شد.

روز جمعه نیز گردان‌های القسام در واکنش به کشتارهای مداوم اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه خودروهای صهیونیست در حجرالدیک را با موشک یاسین ۱۰۵ و نیز تل‌آویو را هدف قرار داد.

همچنین خبرگزاری شهاب از به صدا درآمدن آژیر خطر در کیسوفیم در غلاف غزه و جلیل علیا خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پس از شلیک موشک از نوار غزه، آژیر خطر در شهرک «کیسوفیم» در نوار غزه به صدا درآمد. سال‌ها پیش، مقامات رژیم صهیونیستی برای حفاظت از ساکنان شهرک کیسوفیم برای هر خانه‌ای که در معرض موشک‌های مقاومت است، پناهگاهی ساختند، اما با وجود پناهگاه‌ها، بسیاری از ساکنان این شهرک در جریان طوفان الاقصی کشته و اسیر شدند.

پیشتر گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق بیت حانون در جریان است.

برآوردهای آمریکایی: اسرائیل به زودی مرحله جدیدی در جنگ با غزه را آغاز خواهد کرد

سی‌ان‌ان صبح روز شنبه به نقل از برآوردهای دولت آمریکا گزارش داد، اشغالگران هفته آینده مرحله جدیدی را در جنگ با غزه آغاز خواهند کرد که در آن حملات هوایی را کاهش داده و بر عملیات میدانی بیشتر علیه تونل‌ها تمرکز خواهند کرد.

شش مقام عرب با بلینکن در مورد جنگ غزه ملاقات می‌کنند

اردن اعلام کرد که امروز (شنبه) میزبان نشستی بین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان سعودی، قطری، اماراتی و مصری با حضور مقامات فلسطینی خواهد بود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه اردن، وزیران امور خارجه اردن، امارات، عربستان، قطر و مصر و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره راه‌های توقف جنگ در نوار غزه نشست مشترکی با آنتونی بلینکن برگزار خواهند کرد.

شنیده شدن صدای آژیر خطر در ایلات/ ادامه حملات صهیونیست‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی غزه

سفیان القضاة، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز توضیح داد که مقامات عرب در چارچوب تلاش‌های خود برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشست هماهنگی برگزار خواهند کرد.

القضاة همچنین خاطرنشان کرد که مقامات عرب در این دیدار موضع عربی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مورد تاکید قرار خواهند داد و با بلینکن درباره راه‌های پایان دادن به جنگی که عواقب خطرناکی بر امنیت کل منطقه دارد، گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha