• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081308847
  • خبرنگار : 50167

زنگ استکبارستیزی در زنجان نواخته شد

زنگ استکبارستیزی در زنجان نواخته شد

ایسنا/زنجان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را دانش‌آموزان در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و مسیر انقلاب که نیاز به دفاع داشتیم، ایفا کردند، افزود: دانش‌آموزان باید در خصوص چرایی شهید شدن دانش‌آموزان و فداکاری آنان فکر کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز (۱۳ آبان‌ماه) در مراسم روز دانش‌آموز و نواختن زنگ استکبارستیزی که در دبیرستان ماندگار شریعتی زنجان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران فداکاری‌های زیادی کردند تا کشور ما یک کشور مستقل و خودآگاه باشد و در این مسیر آحاد جامعه نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و مسیر انقلاب که نیاز به دفاع داشتیم را دانش‌آموزان، ایفا کردند، افزود: دانش‌آموزان باید در خصوص چرایی شهید شدن دانش‌آموزان و فداکاری آنان فکر کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تصمیم اینکه دانش‌آموزی به جبهه برود، فردی نبوده و حتماً در این سن و سال تصمیم جمعی خانوادگی بوده است، تصریح کرد: یکی از مباحثی که در فضای دانش‌آموزی خوب است اتفاق بیافتد، جریان شهیدپژوهی است‌.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از شهیدپژوهی ذکر بیان خاطرات والدین شهید نیست بلکه پاسخ به این سوال است که چرا دانش‌آموزی که موفق و پرشور بوده، چنین مسیری را انتخاب کرده است؟، گفت: با پیدا کردن جواب سوال مذکور بزرگ بودن کار دانش‌آموزان بیشتر روشن و مشخص می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دانش‌آموزان شهید نگاه آخرتی و معادگرا داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان‌ماه فرصتی است که ما شیاطین را بشناسیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن‌ها دوری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ۱۳ آبان‌ماه نماد استکبارستیزی و اوج بصیرت دانش‌آموزان ولایی است.

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در تهران، همچنان دانش‌آموزان و معلمان زنجانی بر عهد مبارزه با نظام سلطه و استکبار و آمریکای جنایتکار که امروز هم رنج‌ها و ظلم‌های انجام شده به جبهه فلسطین سندی بر توحش آنان است، ثابت قدم هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha