• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402081309191
  • خبرنگار : 50233

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در جمع راهپیمایان سمنان:

موضع‌گیری نهادهای حقوق‌بشری متناسب با حجم وحشی‌گری‌ و ویرانی در غزه نیست

موضع‌گیری نهادهای حقوق‌بشری متناسب با حجم وحشی‌گری‌ و ویرانی در غزه نیست

ایسنا/سمنان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مدعی حقوق‌بشر گفت: موضع‌گیری سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری متناسب با حجم ویرانی‌های ناشی وحشی‌گری‌ صهیونیست‌ها در غزه نیست.

عباس مقتدایی ۱۳ آبان ماه در جمع راهپیمایان سمنانی اظهار کرد: صهیونیست‌های غاصب در حملات اخیر به غزه، تمامی موازین و ﻗﻮاﻋﺪ ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮدوﺳﺘﺎﻧۀ بین‌المللی، قراردادهای چهارگانه و پروتکل‌های الحاقی کنوانسیون ژنو و..را نادیده گرفته و متاسفانه نهادهای بین‌المللی نیز واکنش جدی از خود نشان نمی‌دهند.

وی با مخاطب قرار دادن سازمان ملل، شورای امنیت و بهداشت جهانی تصریح کرد: این سازمان‌ها که ادعای حقوق بشری آنها گوش فلک را کر کرده، در این شرایط که صهیونیست‌ها زنان و کودکان و مردم غیرنظامی و بی‌دفاع و بیماران بستری در بیمارستان را به شهادت می‌رسانند کجا هستند؟

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در پیش چشم مردم دنیا و سران کشورهای مدعی حقوق بشر، مردم غیرنظامی غزه را به خاک و خون می‌کشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس از ابتدای پیدایش خود با خشونت تمام به صورت گسترده به نقض حقوق بشر پرداخته و نهادهای بین‌المللی نیز در برابر این نقض صریح حقوق بشر سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آینده از آن مردم فلسطین و مردم مقاوم غزه است ادامه داد: این وعده خداوند است که نصرت و پیروزی با جبهه حق است و لذا نباید هیچ سستی در میدان مبارزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران از دیرباز همواره مدافع مظلومان و در جبهه حق بوده افزود: روزگاری در این سرزمین، حکیم فردوسی از مبارزه با دیوان و ددان سخن می‌گفت و مردم ایران امروز و در هزاره سوم نیز همچنان به مبارزه با پلیدی و سیاهی می پردازند.

وی مردم ایران در این مدت همواره با اندوه و رنج مردمان مظلوم فلسطین همراهی و ابراز همدردی کرده اظهار کرد: مردم ایران امروز در وسط میدان دفاع از آرمان فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره خواهان خوبی در جهان بودند اضافه کرد: مردم ما تجلی‌بخش اراده یک ملت رو به پیشرفت در تحولات جهانی هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی نام برد و گفت: صهیونیست‌ها، پیاده کننده اوامر و ارده‌های امریکایی‌ها هستند.
وی با بیان اینکه برخی از دولتمردان دیگر کشورها در چنین شرایطی از مردم مسلمان می‌خواهند که سکوت کنند ادامه داد: آنها از دانشگاهیان ما نیز بی‌تفاوتی از دانش‌آموزان، نبودن در صحنه، از علما، اشتغال به دعواهای بی‌حاصل، از مردان بی‌تفاوتی و از زندان، اشتغال به خودنمایی می‌خواهند.

وی با اشاره به کارنامه درخشان ایرانیان در دفاع از جبهه حق گفت: تاریخ این ملت سربلند نشان داده که ما همواره در صحنه دفاع از مظلومان حاضریم.
مقتدایی با سوابق درخشان مبارزات دانش آموزان پرداخت و اضافه کرد: دانش آموزان ایرانی همواره و در صحنه‌های مختلف به خوبی درخشیدند و این گویای این است که مربیان و معلمان و اساتید و دانشگاهیان ما به وظایف تربیتی خود به درستی عمل کردند.

وی با بیان اینکه مردم ما برای به دست آوردن استقلال خود خون‌های زیادی دادند اظهار کرد: مردم ایران اینک الهام‌بخش مردم جهان هستند.
وی به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان در سمنان و دیگر استان ها اشاره و تصریح کرد: جهانیان این حضور حماسی و چشمگیر را ببینند و بدانند که مردم ما پای انقلاب و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی دشمن‌شکن است گفت: آزادگی و حریت در وجود همه ایرانیان است و طوفان امروز مردم ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان، به مبارزان در طوفان‌الاقصی روحیه و امید داده و صهیونیست‌های غاصب را زمین‌گیر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha