• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402081309267
  • خبرنگار : 71061

چرا رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب حضور رئیسی در کردستان را سانسور کردند؟

چرا رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب حضور رئیسی در کردستان را سانسور کردند؟

اواخر هفته گذشته را شاید از معدور روزهایی بود که رسانه های فارسی زبان چشم خود را به آنچه در استان کردستان می گذشت بستند و اخبار این استان جایی در بین اخبار آنها نداشت و دلیل آن نیز سفر سید ابراهیم رییسی به این استان بود .

به گزارش ایسنا، اگر در بین استانهای ایران بخواهیم استانی را نام ببریم که همیشه جای خود را در اخبار خصوصا اخبار مورد توجه رسانه های فارسی زبان داشته  و دارد استان کردستان یکی از اصلی ترین آنهاست.

نمی توان نادیده گرفت که همواره با پروپاگاندای برخی اخبار توسط این رسانه ها ،تمهیدات حاکمیت برای خنثی سازی فعالیت معدود گروه های تجزیه طلب که در پیوند با کردستان عراق و بالتبع آن کردستان سوریه در طول تاریخ تنگناهای جدی را بر حکومت مرکزی به وجودآورده اند ، را در صدر اخبار آنها  جای داده است.

میزان توجه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به اخبار ریز و درشت استان کردستان این ذهنیت را ایجاد می کند که دستور کار این است که کوچکترین اتفاق این استان به مساله تجزیه طلبی گره زده شود تا متعاقب آن این استان و مسایل آن به نحوی برجسته شوند که در نهایت مسیر برای تحقق اهداف تجزیه طلبان فراهم شود.

اما دولت سیزدهم در حجم اعتباراتی که به این استان اختصاص داد و پروژه های به زمین مانده ای که رییس جمهور آن را افتتاح کرد از جمله فروگاه شهدای سقز که پس از ۲۷ سال به بهره برداری رسید نشان داد که برخلاف آنچه بی بی سی و ایران اینتر نشنال مخابره می کنند  این دولت برخلاف سلف خود کردستان را یک فرصت برای کشور می داند و حل تنگناهای معیشتی و منطقه ای استان برایش اولویت دارد.

مشی خبری رسانه های فارسی زبان خصوصا بعد از اتفاقات پاییز ۱۴۰۱  در موضوعات مرتبط با کردستان این تصور را ایجاد کرده بود که سفر دو روزه رییس دولت سیزدهم به این استان در کانون توجهات قرار گیرد و از جهات مختلف مورد رسد و بررسی این رسانه ها باشد، اما این طور نشد.

 خبر از استان کردستان طی پنجشنبه و جمعه هفته جاری جایی در اخبار شبکه خبری بی بی سی و ایران اینتر نشنال نداشت شاید در توجیه آن  همزمانی اش با سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان مطرح شود اما نمی توان از یاد برد که در تمام ایام پاییز و زمستان ۱۴۰۱ و حتی همین چند روز قبل از سفر رییسی به کردستان  کوچکترین اتفاق استان حتی آنچه در پهنه کوهستان ها به واسطه یک اشتباه بر کولبران می گذشت از نگاه این رسانه ها دور نمی  ماند .

سفر دو روزه رییس و هیات همراه شاید از این جهت که حاشیه ای مطابق میل صاحبان رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نداشت خبر محسوب نمی شد چراکه استقبال مردم از رییس دولت در حد و کیفیتی بود که آنها نتوانستند از سرکوب و نبود امنیت در کردستان بگویند و حجم اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت سیزدهم به کردستان به اندازه ای نبود که عقل سلیمی بپذیرد نگاه همان نگاه درمحرومیت ماندن کردستان است .

به هر حال سید ابراهیم رئیسی در هشتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی  پنجشنبه یازدهم آبان ماه وارد استان کردستان شد، وی طی دو روز حضور در این استان و دیدار با اقشار مختلف مردم علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان چند طرح استانی از جمله پروژه خط‌آهن سنندج – همدان، فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح کرد.


به گفته محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور  بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تومان از مصوبات سفر دور اول رییس جمهور تأمین اعتبار شده است و در اختیار استان کردستان قرار گرفته است و از این جهت استان کردستان جز استان‌های پیشتاز در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و تأمین اعتبار محسوب می شود .شاید هم به مذاق خیلی ها از جمله بی بی سی و ایران اینترنشنال خوش نیاید وقتی قرار است کردستان در کانون توجهات و پیشرفت قرار گیرد تا جولانگاه گروه های تجزیه طلب مثل کومله.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha