• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081309268
  • خبرنگار : 50295

یک مسئول در بهزیستی استان زنجان:

طرح آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها در زنجان اجرا می‌شود

طرح آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها در زنجان اجرا می‌شود

ایسنا/زنجان کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در زمینه موضوعاتی همچون سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی - اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و بیماری‌های ژنتیکی و ... اجرا می‌شود.

سکینه بیگلری پیش از ظهر امروز (۱۳ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع معلولیت‌ها برنامه‌های مختلفی همچون غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیک و برنامه‌های آگاه‌سازی در سطح استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای ۳ هزار شهروند زنجانی، افزود: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف پیشگیری از بروز معلولیت برای زنان سرپرست خانوار  و دانش‌آموزان آنان در دو سطح آموزشی، تربیت تسهیل‌گر میانی و آموزش به مخاطبان اصلی اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در راستای آگاه‌سازی زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی با رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، افراد کم‌سواد و باسواد و فرزندان‌شان در پایه‌های دهم و یازدهم و برای سالمندان طراحی شده است.

بیگلری ادامه داد: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در زمینه موضوعاتی همچون سلامت وپیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی - اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و بیماری‌های ژنتیکی، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی(سقوط - خفگی) سوختگی در قالب کتاب دو جلدی از طریق مشارکت مراکز مثبت زندگی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات آموزشی آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی نیز آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط-بیماری دیابت، بیماری قلبی و عروقی، پوکی استخوان، سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس است، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت سالمندان نیز بردی اجتماعات محلی، اعضای بنیاد فرزانگان و سالمندان جامعه هدف بهزیستی و  کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در دو گروه سنی میانسالان با رده سنی ۴۵ الی ۶۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۶۵ الی ۸۵ برای هر دو گروه بانوان و آقایان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha