• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081309303
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

بارش ۸۵ میلیمتری در ازبرم سیاهکل/ پیش بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید

بارش ۸۵ میلیمتری در ازبرم سیاهکل/ پیش بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به تداوم بارش‌ها تا اواخر وقت امروز، افزود: طی ۱۲ ساعت گذشته، ازبرم سیاهکل با ۸۵ میلیمتر، دهشال آستانه اشرفیه با ۷۶.۹ میلیمتر، آستانه اشرفیه با ۷۴.۳ میلیمتر و بندر انزلی با ۷۲.۴ میلیمتر، بیشترین بارش‌ها را ثبت کردند.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز، ۱۳ آبان ماه، اظهار کرد: با نفوذ توده هوای سرد و بارشی در منطقه و وقوع ناپایداری ها از اواخر وقت دیشب، بارش ها به تدریج در استان آغاز شد.

وی با اشاره به تداوم بارش ها، افزود: طی ۱۲ ساعت گذشته، ازبرم سیاهکل با ۸۵ میلیمتر، دهشال آستانه اشرفیه با ۷۶.۹ میلیمتر، آستانه اشرفیه با ۷۴.۳ میلیمتر و بندر انزلی با ۷۲.۴ میلیمتر، بیشترین بارش ها را ثبت کردند.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه شرایط برای بارش باران شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ تا اواخر وقت امروز مهیاست، تصریح کرد: با توجه به تقویت جریانات سرد شمالی، از نظر دمایی شاهد کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان هستیم.

دادرس، دیلمان را با ۹ درجه سلسیوس سردترین و لوشان را با ۲۲ درجه سلسیوس گرم ترین نقاط استان دانست و بیان کرد: طی امروز تا ظهر فردا در بعضی مناطق استان گیلان، شرایط برای وقوع رگبارهای شدید و موقتا خیلی شدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ظهر فردا این سامانه بارشی تضعیف می شود، اضافه کرد: برای برخی مناطق استان به ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: به سبب شدت بارش ها، آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه ها و ابنیه مورد انتظار است.

وی به مردم توصیه کرد تمهیدات لازم جهت اجتناب از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی را لحاظ کنند و گفت: دریا مواج است و برای همه فعالیت های دریانوردی، گردشگری و صیادی نامناسب و مخاطره آمیز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha