• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402081309352
  • خبرنگار : 50650

زنگ استکبارستیزی در ۸۰۰۰ مدرسه فارس نواخته شد

زنگ استکبارستیزی در ۸۰۰۰ مدرسه فارس نواخته شد

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور، زنگ استکبارستیزی در یوم‌الله ۱۳ آبان در۸۰۰۰ مدرسه استان فارس نواخته شد.

به گزارش ایسنا، محمد خلیل عسکری  امروز، ۱۳ آبان در آئین نواخته شدن زنگ روز دانش‌آموز و استکبارستیزی که همزمان با سراسر کشور و ۸ هزار مدرسه استان در دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری ناحیه ۲ شیراز نواخته شد، اظهار کرد: ما امسال راهبرد مدرسه محوری را در دستور کار قرار دادیم تا مدیران مدارس ذیل آیین‌نامه‌های اجرایی  و با بهره‌مندی از ظرفیت خانواده‌ها امور مدارس را به پیش ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود:  در بحث مدرسه‌محوری مهم‌ترین موضوع، ایفای نقش دانش‌آموزان با مدیریت و راهبری مسئولان مدرسه است لذا مدارس باید زمینه فعالیت دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امروز در مدارس ما سه تشکل فعال دانش‌آموزی، بسیج، انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی حضور دارند و فعال هستند بنابراین در طرح مدرسه‌محوری، تشکل‌ها ایفای نقش کنند، افزود: دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان باید در کنار استکبارستیزی به هویت‌سازی نیز بپردازند تا هویت یک دانش‌آموز ایرانی در شخصیت او متجلی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در نظم نوین جهانی دانش‌آموزان باید نقش ایفا کنند لذا رهبر فرزانه انقلاب راهبرد ایفای نقش دانش‌آموزان را فرموده اند و تأکید کردند مرگ بر آمریکا تنها یک شعار نیست بلکه یک خط مشی است لذا دانش‌آموزان باید وقایع دهه‌های اخیر را بررسی کنند و عوامل این حوادث را به دیگران معرفی کنند.

وی ادامه داد: در تاریخ جمهوری اسلامی، ۴ آبان،  ۸ آبان و ۱۳ آبان مصادف با شهادت جمعی از دانش‌آموزان در حوادث مختلف است لذا دانش‌آموزان شیرازی در ابتکاری خلاقانه، این ایام را دهه شهدای دانش‌آموزی نامیدند و یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در اغلب مدارس فارس در این دهه برگزار شد.

عسکری گفت: روز چهاردهم آبان‌ماه نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش یادواره شهدای دانش‌آموز با اجتماع عظیم ۱۲ هزار نفری در حرم شاهچراغ(ع) با حضور انبوه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان با حضور خود فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت و تشریح می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم دهه شهدای دانش‌آموز در تقویم فارس درج شود، گفت:  با توجه به اینکه  از مجموع ۹۰۰ نفر دانش‌آموز کشور که در مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل، مشغول هستند، تعداد ۷۰۰ نفردر مراکز بیت‌الاحزان‌های استان فارس حضور دارند لذا از وزیر آموزش و پرورش فارس تقاضا داریم استان فارس به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، افزود: سیزدهم آبان‌ماه در تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان انقلاب دوم شناخته می‌شود و با توجه به اینکه آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل منشأ همه خباثت‌ها و پلشتی‌ها در دنیاست امروز دانش‌آموزان استان فارس همزمان با سراسر کشور ضمن گرامیداشت آرمان های انقلاب، جنایات رژیم صهیونسیتی در فلسطین را محکوم و نسبت به استکبار جهانی اعلام انزجار می‌کنند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha