• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402081309390
  • خبرنگار : 30189

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مطرح کرد:

تسلط طلاب علوم دینی حداقل بر یک زبان خارجی در راستای تبلیغ موثر

تسلط طلاب علوم دینی حداقل بر یک زبان خارجی در راستای تبلیغ موثر

جمعی از طلاب تازه معمم شده حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این دیدار ضمن تأکید به لزوم سرعت بخشی طلاب و مبلغین  در فراگیری علوم اظهار داشت: تسلط طلاب علوم دینی حداقل بر یک زبان خارجی و گذراندن دوره های آموزشی سبک زندگی و روانشناسی اسلامی تحت نظر اساتید برجسته در این حوزه‌ها از مهمترین و مؤثرین لوازم تبلیغ در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

وی اکتفا به کتب درسی حوزوی را برای فعالیت های تبلیغی کافی ندانسته و تصریح کرد: امروز طلاب باید به علوم مختلف تسلط داشته و پاسخگوی نیازهای گوناگون فکری مردم باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به روش ها و اصول تبلیغی مرحوم آیت الله فلسفی(ره) وی را خطیب و مبلغی صاحب سبک معرفی کرده و افزود: آن خطیب دانشمند با رعایت نکات بسیار ظریف و دقیقی در حوزه تبلیغ و پرداختن به مباحث روز و نقد تفکرات دانشمندان غربی، شخصیت منحصر به فردی در میان مبلغین داشت که امروز نیز آن عالم فرزانه می‌تواند الگوی خوبی برای مبلغین جوان ما در این مسیر باشد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث روایتگری بقاع متبرکه و بزرگان مدفون در این اماکن نورانی را یکی از طرح‌های فرهنگی مؤثر توصیف کرده و ابراز داشت: در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) ما در حال برنامه‌ریزی این طرح فرهنگی مهم هستیم و بی‌شک طلاب حوزه علمیه بهترین ظرفیت به عنوان روایتگران در این طرح هستند و با وجود حضور روزافزون زائران خارجی در حرم مطهر، مبلغین در صورت آشنایی با زبان‌های خارجی می‌توانند در این حرکت فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی در پایان زمینه فعالیت های طلاب و مبلغین را با توجه به نیازها و شرایط امروز، بسیار گسترده خوانده و تصریح کرد: فضای مجازی از موضوعاتی است که رهبر انقلاب همواره نسبت به فعالیت مبلغین و نیروهای انقلاب در راستای جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات بر آن تأکید ویژه داشته اند.

همچنین در این دیدار مبلغین به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون مباحث فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

گفتنی است، مبلغین حاضر در این دیدار در ویژه برنامه شب ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) به دستان حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ملبس به لباس مقدس روحانیت شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha