• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081309551
  • خبرنگار : 50294

نمایندە مریوان و سروآباد در مجلس عنوان کرد:

منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهراە توسعە کردستان

منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهراە توسعە  کردستان

ایسنا/کردستان نمایندە مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهراە توسعە استان کردستان و حتی کشور از مسائل و معضلات اقتصادی است.

شیوا قاسمی‌پور امروز (۱۳آبان) در نهمین جلسە شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: امروز ما شاهد اتفاق مهم آغاز بە کار عملیاتی منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان کە نقطە عطفی برای استان در حوزە اقتصادی، تجاری و گردشگری است، هستیم که سرانجام پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرد.

وی عنوان کرد: منطقە آزاد تجاری مریوان و بانە، شعار و حرف نیست و امروز بە عمل تبدیل شدە و امیدواریم امروز با دقت عمل بیشتری گام برداریم و بە یکی از بهترین مناطق آزاد تجاری تبدیل شود.

قاسمی‌پور ادامە داد: باتوجە بە ظرفیت‌های بی‌نظیر مناطق آزاد تجاری، امروزە باید نگاە ویژەای بە مرز داشتە باشیم و از آن بە عنوان یک فرصت استفادە شود.

وی بیان کرد: امیدواریم کە منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهراە توسعە نە تنها برای استان بلکە برای کشور باشد و معضلات بیکاری و کولبری و اقتصادی استان را حل کند.

قاسمی‌پور افزود: امیدواریم با راەاندازی منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان و دعوت و جذب سرمایەگذاران و فعالان اقتصادی شاهد رونق چشمگیر آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان باید پلی برای رهایی از گرفتاری‌های اقتصادی استان کردستان باشد.

منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهراە توسعە  کردستان

برای سرمایەگذاران فرش قرمز پهن شود

در ادامە این جلسە بهزاد رحیمی نمایندە شهرستان‌های سقز و بانە در مجلس اظهار کرد: خوشبختانە در استان کردستان شاهد آهنگ توسعە و برنامەریزی برای جایگاە اقتصادی همەجانبە استان هستیم کە منطقە آزاد یکی از دستاوردهای آن است کە هرچند با تاخیر اما اکنون تحقق پیدا کردە است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد آغاز بکار دهمین منطقە آزاد تجاری هستیم کە علیرغم برنامەریزی‌هایی کە انجام شدە با مشکلاتی همچون جذب سرمایەگذاران و فعالان اقتصادی روبەرو هستیم.

رحیمی تصریح کرد: موانع و بروکراسی اداری در اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات یکی از چالش‌های جدی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری در استان است کە باید هرچە سریع‌تر این موانع برطرف شود.

رحیمی بیان کرد: باید برای حضور و جذب سرمایەگذاران در منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان فرش قرمز پهن کرد و باید یکی از برنامەهای ما جذب سرمایەگذاران بە این منطقە باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha