• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402081309604
  • خبرنگار : 50635

معاون آموزش و پرورش هرمزگان:

هرمزگان در ارتقاء شاخص‌های مهم دوره ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است

هرمزگان در ارتقاء شاخص‌های مهم دوره ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است

ایسنا/هرمزگان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان در ارتقاء شاخص های مهم دوره ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است.

حوریه حاجی زاده امروز (سیزدهم آبان ماه) در گردهمایی روسای آموزش و پرورش نواحی، شهرستانها و مناطق استان هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: استان هرمزگان در شاخص های مهمی نظیر افزایش نرخ پوشش دوره تحصیلی، افزایش نرخ پوشش پایه اول، کاهش نرخ ترک تحصیل و کاهش نرخ تکرار پایه، نسبت به میانگین کشوری در رتبه بالاتر قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه مولفه رشد شاخص ها در آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی با توسعه در همه وجوه و همچنین وضعیت اقتصادی، اجتماعی خانواده ها دارد، خاطرنشان کرد: همه تحولات در آموزش و پرورش و کسب دستاوردهای مهم در حالی است که محدودیت ها و کمبودها توان زیادی از متولیان امر گرفته است بطوریکه می توان به درستی ادعا کرد که هر دستاوردی حاصل تلاش شبانه روزی و همت خالصانه همه دست اندرکاران است که اجازه نداده اند هیچ چالش یا کمبودی مانع از تحقق اهداف پیش بینی شده و حتی فراتر از اهداف باشد.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، یادآور شد: فرآیند تربیت کودکان زیر هفت سال به این سازمان واگذار شده است و تمام مهدهای کودک و موسسانی که متولی امر آموزش و نگهداری کودک صفر تا شش سال هستند باید مجوز فعالیت خود را مطابق با قواعد اعلام شده از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دریافت یا تمدید کنند.

وی افزود: صلاحیت حرفه ای موسسین، بیمه دانش آموزی، بیمه مسوولیت، اتوماسیون اداری، برنامه عملیاتی، استفاده از بسته تربیت و یادگیری مصوب سازمان تعلیم و تربیت  در سامانه یارستان کودکستان و نظارت بر فرایند کودکستان ها مورد توجه و اولویت برنامه های این معاونت است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: همه تلاش ها و نظارت ها بر این امر متمرکز است که با برنامه ریزی دقیق، چالش ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل با نظارت بر ثبت نام و بررسی شایستگی دانش آموزان دوره ابتدایی برطرف شود.

حاجی‌زاده اجرای طرح یار مهربان با تجهیز و سازماندهی کتاب‌خانه های کلاسی با رویکرد ارتقا سواد خواندن و نوشتن دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح شهید همت با شبکه سازی معلمان و رویکرد توانمند سازی معلمان و ارتقا دانش حرفه ای آنان در دوره ابتدایی با پوشش پنجاه درصد معلمان خصوصا نو معلمان در گام دوم، شروع و درحال اجراست.
 وی گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی در سال تحصیلی جاری ۱۸ مدرسه عشایری به مناطق عشایری استان اضافه شد و درصدد هستیم زیرساخت‌های لازم جهت حضور دانش آموزان این مدارس در جشنواره های کشوری فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha