• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402081409785
  • منبع : شهرداری تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد

بررسی سندجامع«حمل ونقل شهری تهران»به کمک صاحب‌نظران/ شورای شهر تمامی اشکالات سند رادنبال می‌کند

بررسی سندجامع«حمل ونقل شهری تهران»به کمک صاحب‌نظران/ شورای شهر تمامی اشکالات سند رادنبال می‌کند

جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک با موضوع طرح «جامع حمل و نقل شهری تهران» و حومه صبح امروز با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان معاونت حمل و نقل ترافیک و سایر اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه آخرین بررسی ها و مطالعات صورت گرفته در خصوص طرح جامع حمل و نقل شهری تهران و حومه ارائه شد. 

 همچنین  در این جلسه آخرین یافته های تحقیقاتی در خصوص معابر بزرگراهی، توسعه حمل و نقل عمومی و برون رفت از مشکلات حوزه حمل و نقلی که در تهران وجود دارد، ارائه شدند. 

طراحان طرح جدید «جامع حمل و نقل شهری تهران» با استناد به اولویت های مختلف به بیان پروژه‌هایی که باید در طرح اجرایی شود پرداختند و در مقابل اعضای کمیته نیز انتقادات خود به این موارد را اعلام کردند. 

در ادامه این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سناریوی ابتدایی طرح «جامع حمل و نقل شهری تهران»، گفت: در سناریوی ابتدایی مشاهده می‌شود که سهم حمل و نقل عمومی افزایش نداشته و سهم آلاینده ها نیز بصورت ثابت باقی مانده‌ است. 

لزوم ارائه سناریوی تلفیقی برای سند جامع حمل و نقل شهری تهران

وی ادامه داد: اگر قرار است این دو مسئله اساسی تغییری نداشته باشند چرا روی آنها بحث می کنیم؟ ابتدا باید سناریوی تلفیقی ارائه شود؛ زیرا هنوز نمی‌دانیم قرار است  به کجا  برسیم؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح به مدت زمان زیادی برای بررسی احتیاج دارد، ادامه داد: ابتدا باید مدل ترکیبی این طرح ارائه شود تا مقصد نهایی آن را مشخص کنیم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه مدنظر قراردادن نکات جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: هیچ اصراری نیست که به سبک سابق کار خود را پیش ببریم؛ بلکه می‌توان از الگوهای موفق سایر کشورها نیز در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده کرد. 

طرح جامع سرنوشت دو دهه دیگر تهران را رقم می‌زند

وی گفت: آمارها به شدت دارای ابهام است و این نگرانی وجود دارد که مشکلات حمل و نقلی کماکان باقی بمانند، طرح جامع قرار است سرنوشت دو دهه دیگر تهران را رقم بزند و اگر نتوانیم به مدل درستی دست یابیم به شهروندان ظلم کرده‌ایم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: چه اصراری است کاری که در گذشته انجام نشده و می‌دانیم که اشتباه است را ادامه دهیم ما برای تدوین سند جدید  باید از صاحب نظران کمک بگیریم. 

سند جامع حمل و نقل شهری تهران باید توسط اساتید حمل و نقلی تأیید شود

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه این سند باید توسط اساتید حمل و نقلی تأیید شود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران تمامی اشکالات سند  را به جدیت دنبال می‌کند تا به سندی جامع که برای تهران مفید است دست یابیم و امیدواریم نتیجه این طرح منجر به تغییر نگرش ها و رضایتمندی شهروندان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha