• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081409799
  • خبرنگار : 71402

دموکرات‌های بیشتری در کنگره آمریکا از جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند

دموکرات‌های بیشتری در کنگره آمریکا از جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند

قانونگذاران دموکرات آمریکا به طور فزاینده‌ای از گسترش حمله زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه انتقاد کرده و خواهان اقدامات بیشتر برای رسیدگی به وضعیت انسانی رو به وخامت در این منطقه تحت‌محاصره هستند.

به گزارش ایسنا، این یک تغییر قابل توجه از حمایت عمدتا واحدی است که رژیم صهیونیستی از سراسر طیف سیاسی ایالات متحده پس از حمله حماس در ۷ اکتبر تحت عنوان طوفان الاقصی برخوردار شد. براساس گزارش آکسیوس، انتقاد از رژیم صهیونیستی در روزهای اول جنگ، بیشتر به چپ‌گراترین اعضای کنگره محدود می‌شد.

حال نزدیک به ۶۰ دموکرات مجلس نمایندگان و سنا نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده را امضا کرده و از او خواستند تا تل‌آویو را برای محدود کردن تلفات غیرنظامیان، بیشتر تحت فشار قرار دهد.

در این نامه از بلینکن خواسته شده تا با قدرت بیشتری، «وقفه‌های بشردوستانه» که دولت واشنگتن پیشنهاد کرده، پیش ببرد و رژیم صهیونیستی را برای پیروی از قوانین بین‌المللی و محدود کردن تلفات در غزه، سرکوب خشونت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی و تلاش برای یک دوره طولانی مدت صلح تحت فشار بگذارد.

آنها در نامه خود نوشتند: «این درگیری مستلزم رهبری کلی‌نگر ایالات متحده است – رسیدگی به نیازهای بشردوستانه شدید امروز و در عین حال تلاش برای راه‌حل‌هایی که کاهش تنش، گفت‌وگو و دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهد.»

در همین حال دموکرات‌های مسلمانی چون «رشیده طلیب» همچنان از جو بایدن و رژیم صهیونیستی بابت حملات مرگبارش علیه غیرنظامیان فلسطینی انتقاد می‌کنند. او به تازگی رئیس‌جمهوری آمریکا را به حمایت از نسل‌کشی علیه فلسطینیان متهم کرده و هشدار داد که آمریکایی‌ها این مساله در دور بعدی انتخابات آمریکا به یاد خواهند داشت که واکنش او به جنگ اسرائیل علیه حماس چه بوده است.

رشیده طلیب که آمریکایی فلسطینی است، از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا خواستار آتش‌بس شود، امری که بایدن سالخورده و دولتش تاکنون از آن امتناع کرده‌اند.

همچنین ایلهان عمر، از دیگر دموکرات‌های مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «سیاست ایالات متحده اساساً این است که نتانیاهو اهداف دست‌یافتنی در غزه ندارد و تهاجم زمینی خطر جنگ منطقه‌ای از جمله با نیروهای بالقوه ایالات متحده را به همراه دارد. و همچنین باید ۱۴ میلیارد دلار اسلحه به او بدهیم، آن هم بدون هیچ محدودیتی و بگوییم هیچ خط قرمزی وجود ندارد، و این در شرایطی است که او اردوگاه‌های پناهندگان را بمباران می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha